Wymiana poduszka amortyzatora przedni w VW GOLF 6 (5K1) [TUTORIAL AUTODOC]
Wymiana poduszka amortyzatora przedni / łożysko amortyzatora przedni w VW GOLF 6 (5K1) 2.0 Hatchback 10.2008–11.2013 [TUTORIAL AUTODOC]
Poduszka amortyzatora w samochodach VW CC (358) (11.2011-2019) / VW Passat B7 Sedan (3C, 362) (08.2010–12.2014) / SKODA Superb II Kombi (3T5) (10.2009–05.2015) / SKODA Octavia II Kombi (1Z5) (10.2005–06.2013) / SEAT Leon II Hatchback (1P, 1P1) (06.2007–12.2012) powinien być wymieniony zazwyczaj zgodnie z jedną i tą samą procedurą.
Niemniej jednak mogą istnieć niewielkie różnice wskutek konkretnych różnic konstrukcyjnych w budowie poszczególnych samochodów.
🔝 Najlepsze marki, które poduszka amortyzatora: STARK; SKF; SACHS; BILSTEIN; RIDEX.
📲 Kupowanie przez aplikację jest zawsze tańsze niż na stronie internetowej!
❱❱ Zainstaluj Aplikacja AutoDoc — https://interstitials.onelink.me/1036709825?pid=Youtube
🛒 Na naszej stronie znajdziesz wielki asortyment potrzebnych części zamiennych: https://www.autodoc.pl/?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1725_main
Poduszka amortyzatora: https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/mocowanie-kolumny-zawieszenia-amortyzatora-10471?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1725_ersatz1
Poduszka amortyzatora do VW GOLF 6: https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/mocowanie-kolumny-zawieszenia-amortyzatora-10471/vw/golf/golf-vi-5k1?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1725_ersatz2
LIQUI MOLY Spray do łańcuchów: https://www.autodoc.pl/liqui-moly/9678170?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1725
WD-40 Spray ze smarem: https://www.autodoc.pl/wd-40/13563346?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1725
🔔 Zapisz się do kanału AUTODOC i nie przegap nowych filmików przedstawiających wymianę części samochodowych ➜ http://www.youtube.com/c/AutodocPl?sub_confirmation=1
🛠️ Narzędzia, które będziesz potrzebować na wymiany poduszka amortyzatora przedni:
– szczotka druciana
– sprej WD-40
– smar na bazie miedzi
– klucz płasko-oczkowy o numerze 16
– klucz płasko-oczkowy o numerze 18
– nasadka o numerze 13
– nasadka o numerze 16
– nasadka o numerze 18
– nasadka o numerze 21
– 12-punktowy klucz do świec zapłonowych # 24.
– bit imbusowy o numerze 6
– bit nasadowy XZN numerze 6
– gniazdo amortyzatora
– klucz nasadowy do kół numerze 7
– klucz grzechotkowy
– klucz dynamometryczny
– płaskie dłuto
– młotek
– pokrętka
– łom
– hydrauliczna sprężarka do sprężyn
– podnośnik hydrauliczny do skrzyni biegów
– klin pod koło
Czy filmik Tobie pomógł? Daj mu uniesiony kciuk i podziel się nim ze swoimi przyjaciółmi!
Spójrz na inne filmiki na naszym kanale:
► VW instrukcja naprawy samochodu — https://www.youtube.com/playlist?list=PLND323dR8mp3IwR7l7wGgTuErwXkU4aUt
► VW GOLF 6 instrukcja naprawy samochodu — https://www.youtube.com/playlist?list=PLND323dR8mp3buJEXyuf9bjWfMxl01XrX
► Jak wymienić świece zapłonowe w VW GOLF 6 — https://youtu.be/14kcubGmBqs
► Jak wymienić filtr oleju i oleje silnikowe w VW GOLF 6 — https://youtu.be/-lWcc-0u43Y
Mobile Shop: https://m.autodoc.pl
📢 AutoDoc w sieciach społecznych:
Facebook: https://www.facebook.com/autodoc.poland
Twitter: https://twitter.com/autodoc_berlin
YouTube: http://www.youtube.com/c/AutodocPl
Instagram: https://www.instagram.com/autodoc_autoparts
#autodoc #autodoctutorial
O odpowiedzialności:
Dany filmik zawiera wyłącznie porady i zalecenia, które mogą okazać się pomocne podczas wykonywania napraw lub wymiany części. AUTODOC nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, obrażenia lub szkody materialne odniesione podczas wykonywania napraw lub wymiany, które są skutkiem niewłaściwego użycia lub niewłaściwego zrozumienia załączonych informacji. Dany filmik służy wyłącznie celom informacyjnym i nie gwarantuje osiągnięcia określonego rezultatu. Użytkownik jest osobiście odpowiedzialny za nieprawidłowe użycie sprzętu naprawczego, narzędzi lub części samochodowych, a w szczególności, gdy ich użycie stwarza ryzyko obrażeń. AUTODOC usilnie zaleca bycie ostrożnym i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania jakichkolwiek napraw lub wymiany. Miej na uwadze, że korzystanie z niskiej jakości części samochodowych nie gwarantuje odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa na drodze.
⚡ AUTODOC CLUB — https://club.autodoc.pl
Dodaj swój samochód do garażu AUTODOC CLUB i uzyskaj osobiste zalecenia dotyczące częstotliwości napraw — https://club.autodoc.pl/?to=/user/garage®-modal=true
❱❱ Zainstaluj Aplikacja AUTODOC CLUB — https://club.onelink.me/d2X8?pid=youtube-disc
Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.
Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.
Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.
Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.
różnorodne oferty
Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych
Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.
Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów
Na szynoprzewodach wisiały świece
Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.
Czym dokładnie są świece zapłonowe?
Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.
Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?
Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.
O czym powinniśmy pamiętać?
Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.
Czy strzałki oznaczone na poduszcze amortyzatora mają znaczenie jak zostana ustawione. Tj. Zgodnie z kierunkiem jazdy przód tył. Czy to obojętne i może być dla przykładu lewo prawo.
Nie wiem po co ten pan rozpinał półoś jak zostawiał zwrotnicę. Trzeba było całe ze zwrotnicą wyjąc i tak wszystko było rozebrane , 2 śruby od zacisku i cały Mc person na stół. Mam jedno tylko pytanie czy 80Nm to dobry moment dokręcania łożyska nie ma tam czasami grubo powyżej 100 Nm chyba 180Nm nawet ? To koło dokręca się z większą siłą niż łożysko ? Sprawdźcie i poprawcie jeżeli się mylę.
Dobry materiał. Czy po takiej wymianie należałoby zrobić geometrię lub zbieżność kół?