Loading…

Świece Żarowe i Zapłonowe Wymiana

Wymiana Świece Żarowe i Zapłonowe
Mechanik Kontakt
Naprawa konektorów CEM/GEM w Volvo C30 S40 V50 C70, Ford Focus MK2

Naprawa konektorów CEM/GEM w Volvo C30 S40 V50 C70, Ford Focus MK2



Zaśniedziałe połączenia modułu CEM w Volvo V50, S40, C30 i GEM w Ford Focus MK2 mogą powodować problemy z komunikacją między modułami elektronicznymi. Objawiać się to może błędem poduszek powietrznych, kontroli trakcji, wycieraczek, centralnego zamka, gaśnięciem silnika, problemami z uruchomieniem samochodu (immobilizer). Towarzyszą temu różne inne komunikaty i ostrzeżenia na desce rozdzielczej. Zobacz jak poprawić łączność między modułami w twoim samochodzie i przywrócić mu sprawność.

Muzyka: Kevin MacLeod: Airport Lounge – Disco Ultralounge – na licencji Creative Commons Attribution (https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/)
Źródło: http://incompetech.com/music/royalty-free/index.html?isrc=USUAN1100806
Wykonawca: http://incompetech.com/

Więcej na http://mr-fix.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/mrfixpl/
Instagram: https://www.instagram.com/mrfixpl/
Pinterest: https://pinterest.com/mrfixpl/
Instructables: http://www.instructables.com/member/mr-fix/

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

29 thoughts on “Naprawa konektorów CEM/GEM w Volvo C30 S40 V50 C70, Ford Focus MK2

  1. Witaj!
    Volvo S40 II 2.0D 136KM.
    Posiada fabryczne Webasto, które szaleje i załącza się samo bez ustawień timera. W pozycji ustawień ma dwa timery wyłączone, ale opcja " Bezpośrednie uruchamianie ogrzewania parkingowego'' włącza się sama, nawet podczas jazdy pojawia się komunikat na desce /I i pokazuje, że się włączyło samoczynnie, mruganie kilka razy, wyłączy się samo, ewentualnie sam wyłączę przyciskiem w menetce.
    Chyba dość dokładnie to opisałem. Czy czyszczenie konektorow w tym przypadku pomoże?

    Pozdrawiam i z góry dziękuję za odpowiedz😊

  2. ​ @mr-fix i mnie coś dopadło; czujniki parkowania raz wydają dźwięki raz nie, błąd na desce raz jest raz nie… Mam wrażenie, że deszcze jej katalizatorem tych dziwnych zachowań.

  3. Witam mam pytanie jeden zawias jakimś cudem urwał się ponieważ żona niechcący uszkodziła go butem zawias się wyłamał w brązowej kostce od dołu modułu. Idzie go jakoś naprawić??? Niby się trzyma ale nie wiadomo jak będzie podczas jazdy. Nie wiesz może od czego jest odpowiedzialna brązowa kostka od dołu modułu którą wypiołeś jako pierwszy???

  4. Pytanie co z immobilizerem? Wiem, że w tych samochodach (C30, S40, V50) jak padnie akumulator, to może wysypać się immo. Pytanie jednak, czy chodzi o powolny spadek napięcia, czy też calkowite odpięcie akumulatora?

  5. Witam mam problem z volvo s40 2008r po przekrecenju kluczyka na pozyci 1 dziala dwa dziala a 3 nie dziala nie odpala stalo mi sie tak z minut na minute to tez czeba ten modul wyczyscic pomurzcie prosze

  6. Czesc 🖐️ mam problem w swojej V50.
    Nagle przestały działać całkowicie zegary,el.fotel kierowcy i podświetlanie kabiny ( przed tym problemem zaświecił się komunikat o poduszce).
    Wyciągnąłem wyczyściłem cem i sprawdziłem wszystkie bezpieczniki.
    Myślisz że padł cem czy bardziej gdzieś brak masy od tych elementów?

  7. Czy jest możliwość że przez to Volvo v50 2.5t nie ma siły jechać? Chodzi jakby miało 100 koni a nie 220.. Po podłączeniu pod komputer za każdym razem wyskakują inne błędy

  8. Dzień dobry
    Pytanie do Pana twórcy pięknego filmiku, Spowodował że nie musiałem lawety ściągać, wyskoczył błąd kontroli trakcji i absu i mocy nie miał po czyszczeniu podłączeniu klemy błędu nie ma i wszystko działa dziwna sprawa:) proszę powiedzieć czy błędy zniknęły dlatego że komputer został zresetowany przez brak prądu i one zaraz wrócą czy usterka została zlikwidowana i nie widzi problemu???
    Pozdrawiam

  9. super film.mam podobne objawy,czasami nie dzialają szyby czasem drzwi.Najgorzej ze czasem nie chce odpalic chociaż kreci b dobrze by za którymś razem zapalił jakby nigdy nic.Swieci się serwis poduszki pow.Czy to może być ten moduł? Jak nazywa sie ten preperat?Dzieki za info.Czarek

  10. Zgodnie z sugestią konektory sprawdzone i są okej. Alternator i aku też. Jest jeden błąd dot.modułu sterującego pracą silnika. Spontaniczne pojawianie się różnych kontrolek w czasie jazdy nie ustępuje. Pytam wirtualnie bo terminy do dobrych elektroników idą w moich okolicach w tygodnie ….jakiś koszmar. Auto sprawdzałem u Elektro-mechanika i więcej nie był w stanie pomóc. Czy na Twojego nosa można jeździć i na spokojnie umawiać wizytę, czy to może być jakąś grubsza sprawa i ryzyko w przyp. ruszenia autem w trasę ?

  11. Witaj!
    Wiem, że volvo już nie posiadasz, ale może pamiętasz czy styki cem mogą mieć wpływ na błąd poduszek powietrznych? Dodam, że błąd wyskoczył z dnia na dzien
    Pozdrawiam

  12. Dzięki, filmik pomógł. Nie działały mi kierunkowskazy, a wycieraczki działały bez przerwy. Paliły się kontrolki od wszystkiego prawie. Po wyczyszczeniu styków, sprawdziliśmy też masy na karoserii (może warto dodać taki krok do filmu?). Super w każdym razie, dzięki.

  13. Witam, żadnych błędów nie ma. Rozruch silnika tylko na 2 cylindrach (ogromna trudność) , odpiecie 2 kostek na cylindrach nie powoduje żadnej reakcji silnika. Po 2-3 min zaczyna zaczyna pracowc na 4. cylindry. Po rozgrzaniu idealnie się zachowuje. Gdy wystygnie – to samo. Wymieniłem te dwa wtryski, objawy te same, na zimnym tylko 2 pracują. Podejrzewam ECU, może też być GEM? a MOŻE COŚ JESZCZE INNEGO?

  14. Dosyć często gaśnie mi lewy ksenon w C70 II, auto było już z tydzień u specjalisty od ksenonów i diagnoza jest taka, że z lampą (przetwornica, palniki itp.) jest wszystko okej, natomiast zdaniem mechanika winowajcą jest moduł komfortu CEM (ponoć po podpięciu pod komputer był jeden błąd lewej lampy, a gdy nagle zgasła pojawiły się dwa kolejne). Czy faktycznie jest możliwe, że winowajcą są jakieś zabrudzone/zaśniedziałe styki/konektory na CEM?

    Pozdrawiam

  15. Zamowilam ten preparat jutro powalcze 🙂 generanie to zapala mi sie podczas jazdy stop auto, abs, reczny, wycieraczki zaczynaja chodzic, sam wrzuca obroty.. mam nadzieje ze to to.. na poczatku gasly mi zegary w sensie obroty, gaz, wszystko z zegarow.. teraz juz gasnie :/

  16. Dobry filmik, zawiasy tej skrzyneczki są wysuwane ? czyli po odpięciu wiążek nie ma problemu z jej wyjęciem ? nic nie połamię ? oraz wIdzę, że udziela Pan fajnych porad, zapytam i ja :). Czy tempomat i czujnik deszczu też przynależą do tego modułu ? Tempomat raz się załącza, raz nie i czasem mimo, żę się włączy to nie blokuje prędkości, a czujnik deszczu przeważnie udaje, że go nie ma, gdy próbuję go włączyć, ale czasem zaskoczy i jest… ? z góy dziękuję Pordrawiam

  17. Witam. Dziś pojawił się problem z wycieraczkami w moim V50 gdy włączałem manetką wycieraczki to nie reagowały w żadnym zakresie.Spryskiwacze także ale gdy włączyłem czujnik deszczu to się ruszyły. Czy to może być wina konwektorów. Po kilkukrotnym ruszaniu manetką zadziałały. To samo dzieje się z przełączaniem na światła drogowe

Dodaj komentarz

Zadzwoń!