Jak wymienić tylny łożysko koła, piasta koła w AUDI A3 1 (8L1) [TUTORIAL AUTODOC]
Jak wymienić tylny łożysko koła, piasta koła w AUDI A3 1 (8L1) 1.8 Hatchback 1997 [TUTORIAL AUTODOC]
Łożysko koła w samochodach AUDI A3 (8L) (09.1996–05.2003) / AUDI TT Coupe (8N) (10.1998–06.2006) / SEAT Leon I (1M, 1M1) (11.1999–06.2006) / SEAT Toledo II (1M, 1M2) (10.1998–05.2006) / SKODA Octavia I (1U) (09.1996–12.2010) powinien być wymieniony zazwyczaj zgodnie z jedną i tą samą procedurą.
Niemniej jednak mogą istnieć niewielkie różnice wskutek konkretnych różnic konstrukcyjnych w budowie poszczególnych samochodów.
🔝 Najlepsze marki, które produkują łożysko koła: SKF, STARK, FEBI BILSTEIN, RIDEX, MAPCO
📲 Kupowanie przez aplikację jest zawsze tańsze niż na stronie internetowej!
❱❱ Zainstaluj Aplikacja AutoDoc — https://interstitials.onelink.me/1036709825?pid=Youtube
🛒 Na naszej stronie znajdziesz wielki asortyment potrzebnych części zamiennych: https://www.autodoc.pl/?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1678_main
Łożysko koła: https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/lozysko_kola-10679?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1678_ersatz1
Łożysko koła do AUDI A3 1: https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/lozysko_kola-10679/audi/a3/a3-8l1?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1678_ersatz2
Piasta koła: https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/piasta_kola-10678?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1678_ersatz1
Piasta koła do AUDI A3 1: https://www.autodoc.pl/czesci-zapasowe/piasta_kola-10678/audi/a3/a3-8l1?utm_source=YouTube&utm_medium=description&utm_campaign=1678_ersatz2
🔔 Zapisz się do kanału AUTODOC i nie przegap nowych filmików przedstawiających wymianę części samochodowych ➜ http://www.youtube.com/c/AutodocPl?sub_confirmation=1
🛠️ Narzędzia, które będziesz potrzebować na wymiany tylny łożysko koła :
– szczotka druciana
– sprej WD-40
– środek do czyszczenia hamulców
– Nr końcówki typu Torx T30
– klucz płasko-oczkowy o numerze 13
– klucz płasko-oczkowy o numerze 15
– nasadka o numerze 13
– klucz dynamometryczny
– smar na bazie miedzi
– klucz nasadowy do kół numerze 17
– płaskie dłuto
– młotek
– 3-ramienny ściągacz do zębatek
– 12-punktowy klucz do świec zapłonowych # 30.
– młotek gumowy
– łom
– klin pod koło
Czy filmik Tobie pomógł? Daj mu uniesiony kciuk i podziel się nim ze swoimi przyjaciółmi!
Spójrz na inne filmiki na naszym kanale:
► AUDI instrukcja naprawy samochodu — https://www.youtube.com/playlist?list=PLND323dR8mp2SAx81Kjpeo6R-66uKaBT1
► AUDI A3 (8L1) instrukcja naprawy samochodu — https://www.youtube.com/playlist?list=PLND323dR8mp3JcpWH5NO3V0l6XrM6OqzY
► Jak wymienić sprężyny tylne w AUDI A3 1 (8L1) — https://youtu.be/cY5XrZFbXaU
► Jak wymienić filtr powietrza w AUDI A3 1 (8L1) — https://youtu.be/J_OOmCXlC4E
Mobile Shop: https://m.autodoc.pl
📢 AutoDoc w sieciach społecznych:
Facebook: https://www.facebook.com/autodoc.poland
Twitter: https://twitter.com/autodoc_berlin
YouTube: http://www.youtube.com/c/AutodocPl
Instagram: https://www.instagram.com/autodoc_autoparts
#autodoc #autodoctutorial
O odpowiedzialności:
Dany filmik zawiera wyłącznie porady i zalecenia, które mogą okazać się pomocne podczas wykonywania napraw lub wymiany części. AUTODOC nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody, obrażenia lub szkody materialne odniesione podczas wykonywania napraw lub wymiany, które są skutkiem niewłaściwego użycia lub niewłaściwego zrozumienia załączonych informacji. Dany filmik służy wyłącznie celom informacyjnym i nie gwarantuje osiągnięcia określonego rezultatu. Użytkownik jest osobiście odpowiedzialny za nieprawidłowe użycie sprzętu naprawczego, narzędzi lub części samochodowych, a w szczególności, gdy ich użycie stwarza ryzyko obrażeń. AUTODOC usilnie zaleca bycie ostrożnym i przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania jakichkolwiek napraw lub wymiany. Miej na uwadze, że korzystanie z niskiej jakości części samochodowych nie gwarantuje odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa na drodze.
⚡ AUTODOC CLUB — https://club.autodoc.pl
Dodaj swój samochód do garażu AUTODOC CLUB i uzyskaj osobiste zalecenia dotyczące częstotliwości napraw — https://club.autodoc.pl/?to=/user/garage®-modal=true
❱❱ Zainstaluj Aplikacja AUTODOC CLUB — https://club.onelink.me/d2X8?pid=youtube-disc
Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.
Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.
Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.
Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.
różnorodne oferty
Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych
Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.
Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów
Na szynoprzewodach wisiały świece
Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.
Czym dokładnie są świece zapłonowe?
Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.
Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?
Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.
O czym powinniśmy pamiętać?
Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.
Jeszcze jak dociąga kluczem dynometycznym to mogli podać jaka siła dociągnąć
Jakim momentem dokręcana jest nakrętka ?
Witam jakieś średnicy jest bieżnia łożyska chce kupić sciągacz i nie wiem czy 30-50mm czy 50-70mm z góry dziękuję za odp
Tę zjedzoną osłonę można było przy okazji wymienić
Dlaczego nie ma filmu jak wymienic przednie łożysko w audi a3 8l 97r tylko same na tył
Piasty nie wolno, nie można smarować smarem miedziowym! Reszta wykonanie ok.
Czy do zdjęcia piasty i tego łożyska co zostało na osi wystarczy ten ściągacz 3 ramienny bo na filmie użyli państwo jeszcze drugiego.
Ale osłony ciul nie wymienił cała zeżarta