Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Regeneracja rozrusznika, typowe usterki I niedomagania rozruszników

Regeneracja rozrusznika, typowe usterki I niedomagania rozruszników

Regeneracja rozrusznika, typowe usterki I niedomagania rozruszników

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



W filmie zaprezentowane jest rozbierania wybranego rozrusznika i omówione są typowe usterki rozruszników na przykładzie rozruszników: nissana terano, vectry b , lanosa , golfa 2.

🚧Jeśli film ci się spodobał daj 👍 łapkę w górę i nie zapomnij o SUBSKRYPCJI naszego kanału 🚧

Facebook:
https://www.facebook.com/PawlikAutoSerwis/
Strona www:
http://pawlikserwis.pl/

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

11 komentarzy do “Regeneracja rozrusznika, typowe usterki I niedomagania rozruszników”

  1. Witam! Ciekawy film, nie wspomniales o tulejkach…jak uwazasz smarowac? nie smarowac…rozne sa szkoly…
    Ja mam taki objaw, ze jak juz silnik zlapie to jest takie żegotniecie…tak jakby bendlix charatal?? nie wiem…
    Drugi objaw jest taki ze wolno kreci…nie to co kiedys, a ze to golf 2 w dieslu…kop potrzebny, a zimy sobie nie wyobrazam…
    Przy skladaniu-co i gdzoe smarowac? czy nic nie smarowac?
    W dwojeczce jest tulejka wprasowana w obudowe skrzyni, tam sie oska bendlixa podpiera. Smarowac tam?
    Noi ostatnie, byc moze najglupsze pytanie-smarlwac zebatke bendlixa-ta zewnetrzna co kreci kolem zamachowym, zeby sie zeby nie wycieraly? czy moze wrecz przecownie-pyl z tarczy sprzeglowej plus smar…moze zabic mi kolo zamachowe i rozrusznik…ale to moja teoria 🤔 smarowac woec czy poprostu montowac na sucho?

  2. No dobra a powiedz mi jedno, rozrusznik kreci prawidlowo ale po uruchomieniu silnika slychać jeszcze przez sekunde lub dwie odgłos jak by coś się w nim jeszcze kręcilo. Pozdrawiam

  3. Dobry film. Dodałbym jeszcze ze są 2 rodzaje rozrusznik ów : planetarne i zwykle. I często w planetaenych zużywają się te plastiki / pękają. Obudowy tego systemu planetarnego

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.