Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Renault Laguna 2 czarny dym i brak mocy

Renault Laguna 2 czarny dym i brak mocy

Renault Laguna 2 czarny dym i brak mocy

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Teraz jeżeli chcesz wspomóc rozwój kanału możesz to zrobić dzięki PATRONITE wchodząc na stronę z linku poniżej.
https://patronite.pl/Laguna_Fan

Zapraszam do komentowania filmu, i dzielenia się uwagami na temat kanału „Laguna Fan” w grupie „Laguna Fan & Zorax” na Facebooku.

https://www.facebook.com/groups/LAGUNA.FAN.ZORAX

Na grupie dzielimy się wzlotami i upadkami naszych Lagun, a wszyscy członkowie tworzą zgraną społeczność oraz rodzinną atmosferę.

W filmie pokazałem jak usunąłem awarię związaną z pękniętym przewodem zasilania silnika powietrzem doładowanym.
Co to jest doładowanie silnika spalinowego?
Jest to proces doprowadzania do silnika większej ilości czynnika roboczego (powietrza lub mieszanki paliwowo-powietrznej) niż silnik zassałby swobodnie z otoczenia. Jest to realizowane poprzez zwiększenie ciśnienia, a tym samym i jego gęstości i temperatury, czynnika na wlocie do silnika poprzez sprężarkę. Za pomocą odpowiednich układów sterujących pracą silnika i sprężarki, można wpłynąć również na zależność momentu obrotowego od obrotów silnika. Najczęstszą przyczyną stosowania układu doładowania jest wzrost wysilenia – przez co uzyskuje się silnik o mniejszej masie jednostkowej, mniejszy wymiarowo i łatwiejszy do zabudowania.

Układ doładowania składa się ze sprężarki, układu napędowego sprężarki, przewodów doprowadzających i odprowadzających powietrze, może także zawierać chłodnicę powietrza doładowującego, urządzenia pomiarowe i sterujące.

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

38 komentarzy do “Renault Laguna 2 czarny dym i brak mocy”

  1. Słuchajcie mam problem z 1.9dci w nissanie auto nie ma mocy dziś się skaplem ze wąż jset jebnięty skleiłem go jest może o 20% lepiej ale to nie to samo wiem że turbo dobre wymieniłem przepływke oraz map sensor dalej lipa czy jednak muszę wymienić wąż na nowy?

  2. Ubiłeś mnóstwo piany z niczego 😎 W dodatku powiem Ci że to drugie starannie przemyslane i wykonane rozwiązanie może okazać się gorszym niż pierwsze zrobione niby na kolanie ale mimo wszystko zdecydowanie prostsze. Pozdrawiam serdecznie.

  3. laguna fan, witam:)
    Moja laga 2003r initiale 1,9 dci dymi czarno i bialo, przy ruszaniu ma spadki mocy, czy przy zmianie biegow, przy jedzie np. piaty bieg 90km/h buja nim jak na bujanym fotelu (nie zawsze) i za kadym razem jak dostaje moc dymi na czarno dosc obficie (bieg lub predkosc nie ma znaczenia) wymienilem zawor egr i auto sie poprawiło znacznie znikną biały dym, ale nie usuneło problemu dymu czarnego i spadków mocy przy plynnej jedzdzie.
    (komputer wtryski ok zero błedow) na tym wlasnie przewodzie (jak w filmie) jest map sensor i on był ulamany i nie trzymal sie rury i nie był szczelny jak uszczelniłem go tasmą i kolanko to auto sie poprawiło ale nie naprawiło, czy sugerował bys wymiane przewodów czujników podcisnienia i przewodów? Boje sie o turbo bo jest troche zakopcone spalinami ale działa.

  4. witam serdecznie pana mam lalke 1,9 i wyskakuje bład wtrysków zrobiłem tak jak pan na filmie lekka reakcja bo na starcie zamula ja wkreca sie dopiero jak ma 2500 obrotów turbo sie załancza i załancza sie kontrolka wtrysków z góry dziekuje za pomoc

  5. Robi Pan fajną robote z tymi filmikami i swoimi inwencjami a i przy tym wszystko naturalnie i bez ściemy. Więc jak dla mnie ogromny pozytyw. Oczywiście łapa w górę. Pozdrawiam serdecznie i dziękuję 🙂 PS. Proszę się nie przejmować jakimiś imbecylami których nie stać na nic więcej jak tylko hejt w sieci. Na takich nie warto zwracać uwagi nawet 🙂

  6. Witam mam problem z moją laguną 1.9 dci wywala mi błąd einspritzung defekt dymi na czarno i traci moc rurki raczej mam wszystkie szczelne aczkolwiek po uruchomieniu silnika sztanga w turbinie idzie do góry i nie reaguje na gaz stoi w górnej pozycji jeśli ma pan jakis pomysł to proszę o pomoc i z gory wielkie dzięki

  7. U mnie 2 problemy sie nałożyły na taki stan rzeczy. Pęknięta była ta rura i po wymianie na nową kopcenie ustało ale moc wróciła połowicznie. Dopiero trzeci mechanik wpadł na to, że szlag trafił elektrozawór i po jego wymianie śmiga jak dawniej (laguna 2 fl, 1.9dci, 2006r.). Może komuś sie przyda. Pozdrawiam.

  8. Chłopie dziwi mnie to że jeszcze nie wylądowałeś na psychiatryku z tą swoją Laguną ile tam masz naczaskane tyś km chyba z 500 albo więcej jak we wszystkich twoich filmikach prawie wszystko już rozbierałeś i naprawiałeś. Jak dla mnie to chyba będę musiał odwiedzić psychiatryka niż dalej inwestować w to francuskie gówno.Odważny gość jesteś puszczać się Laguną za granice,ja swoją też miałem jezdzić za granicę a strach jest jezdzić nią po Polsce już wszystkie te najważniejsze części wymieniłem zawieszenie,turbiny i inne. Swoją Lagune kupiłem z przebiegiem 148 tys km jest w moich rekach 8 lat i przebieg 182 tys z zawieszenia prawie wszystko wymienione i dalej sie rupieć sypie przez te 8 lat wsadziłem już 12 tys zł nikt tego nie chce kupić bo wiadomo to francuskie każdy by chciał tak za darmo 2 -3 tys zł nie patrzac ile się zainwestowało w nowe części które były wymieniane na bieżąco. Cały rok nic się nie działo aż na koniec roku moja Laguna o sobie przypomniała
    połowa listopada urwała się linka podnoszenia szyby,koniec listopada przepalił się silniczek z prawej strony podnoszenie szyby,pożniej przepalił się czujnik stopu,pózniej prawy sforzeń i prawy tłoczek w zacisku hamulcowym. Grudzień były święta postanowiłem odwiedzić rodzine w Katowicach mam w aucie nowy akumulator półtorej roku ma przed wyjsciem z domu wchodze odpalam auto normalnie odpala,wchodze po 15 min i Laguny już nie da się włączyć.Po 30 min doładowaniu akumulatora Laguna odpaliła więc pojechałem jade fajnie po autostradzie wszystko fajnie pięknie zaczyna lać deszcz wycieraczki fajnie działają jade sobie srodkiem drogi aż po 20 min przestają działać mysle zabrakło wody w zbiorniczku zjechałem na pobocze chce włączyć awaryjne a tu guzik sie przepalił akurat w momencie jak wycieraczki przestały działać dolałem wody a wycieraczkie dalej nie działają a tu jeszcze 40 km aby dojechac,dojechałem pod blok i wycieraczki normalnie zaczeły działać. Tyle mnie laguna kosztowała przed świętami musiałem zainwestować 800 zł. Nigdy więcej Laguny i francuskiego auta. Od dnia kiedy zaczołem wymieniać części co 2 miesiące pije nerwosol wiadrami zamiast kawy. A tak przy okazji też wymieniłem na kolanko gumowe i już nie kopci na czarno i auto ma kopa idzie jak rusko rakieta 😉

  9. Miałem dokładnie ten problem, takie kopcenie że wstyd mi było jeździć, czarna chmura nawet na niskich obrotach… Już chciałem wyciągać cały kolektor dolotowy i go czyścić, ale znalazłem Twój filmik 🙂 Miałem na rurze pęknięcie 3 cm, zakleiłem porządnie i problem zniknął, depnąłem dla testu do ponad 4tyś obrotów i nic, nawet małego dymku nie ma 🙂 Na olx znalazłem używkę, koszt 250zł :/ w Renault wolę nie pytać bo pewnie z 600zł policzą, jak za głupią nakrętkę od zbiorniczka płynu hamulcowego zapłaciłem 70zł… Trzeba by po szrocie się przejechać, może tam się znajdzie. Dzięki wielkie za pomoc, Twój kanał jest super! 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.