2.0HDI 2.0TDCi 2.0D zawór EGR, demontaż i czyszczenie
Zawór EGR w silniku 2.0HDi (Peugeot Citroen), 2.0TDCI (Ford) i 2.0D (Volvo) odpowiada za utrzymanie odpowiedniej emisji spalin, szybsze rozgrzewanie samochodu w zimie, równomierne gaszenie silnika i odprężanie turbiny. Brudny zawór może się nie domykać lub zawieszać, co spowoduje wywołanie błędu. Dlatego warto dbać o to, aby EGR był w odpowiednim stanie i wyczyścić go zamiast zaślepiać.
Występowanie tego silnika:
Citroen/Peugeot (DW10 BTED4): C4, C4 Picasso, C5, C8, Jumpy / Dispatch, 307, 308, 407, 508, 607, 807, Expert.
Ford (G6DB, QXBA, QXWB, QXWA): Focus MK2, C-Max, Galaxy, Kuga, S-Max, Mondeo MK4.
Volvo (D4204T): C30, C70 II, S40 II, S80 II, V50, V70 III.
Ora: Fiat Scudo, Fiat Ulisse, Lancia Phedra.
Więcej na http://mr-fix.pl/
Facebook: https://www.facebook.com/mrfixpl/
Instagram: https://www.instagram.com/mrfixpl/
Pinterest: https://pinterest.com/mrfixpl/
Instructables: http://www.instructables.com/member/mr-fix/
Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.
Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.
Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.
Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.
różnorodne oferty
Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych
Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.
Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów
Na szynoprzewodach wisiały świece
Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.
Czym dokładnie są świece zapłonowe?
Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.
Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?
Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.
O czym powinniśmy pamiętać?
Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.
A jakie są objawy zatkanego EGR w tym silniku?
Zaslepiony egr będzie powodował w tym silniki większe spalanie ?
A zna pan może rozmiar tej gumowej uszczelki co uszczelnia rurke egr z dolotem?
What is the bottom screw?
hello you once wrote alan you had error code error P228C, what did you do new injector or also the high-pressure pump
DZiś robiłem ten egr. Niestety francuz dał trzy śruby 😡. Odkręcenie tej na dole to połowa roboty przy nim. Mając grabie jak moje to istna masakra.
A może filmik z czyszczenia przepustnicy 😁😁😁
Zegarmistrzowska robota…Podziwiam za zręczności i cierpliwość.👏👏
Szukam cudotworcy.
Z pierwszego wtrysku od strony rozrzadu wyskakuje mi krociec przelewu i zalewa silnik. Wymieniony krociwc, wymieniony wtrysk. Przelewy jednakowe. Przy spokojnej jezdzie ok… Przy zwiekszonych obrotach… Wyrzuca krociec i ropa zalewa silnik. Dmuchalem sprezarką w przewod powrotny do zbiornika-drożny. Nowe przewody powrotne z kroćcami i zawleczki wymienione. Znowu Wyrzuca. Samochod pali na dotyk, nie gubi obrotów, nie falują, idealnie reaguje na gas. Mondeo 2litry tdci 140 koni. Ma ktos jakis pomysł. Pomocy🤔
Czy w Hyundai i40 1.7 crdi procedura wymontowania egr bedzie taka sama? Czy czyszczenie egr w 1.7crdi jest mozliwe? Z gory dziekuje za odpowiedź. Pzdr.
To teraz czekam na 2.0 CDTI
Po ruszeniu ramieniem zaworu EGR otwiera się, ale w połowie ruchu jest wyczuwalny niewielki opór i dalej idzie dobrze. Wydaje mi się, że nie jest to wina ośki zaworu (mogę się mylić) tylko prawdopodobnie coś w silniczku. Czy to kwalifikuje zawór do wymiany?
Druga sprawa to ta cholerna osłona termiczna która nie chciała puścić. Dopiero po poluzowaniu wymacanej nakrętki udało się zsunąć w dół by dostać się do dwóch nakrętek.
Czy można zaslepil zawór EGR
czy te dwie śruby na łączeniu chłodnicy egr z kolektorem wydechowym (6:30) łatwo daje się odkręcić, czy to męczarnia i duża pewność, że coś się urwie/ukręci?
Mam u siebie nastepujący problem silnik 2,0 HDI Citroen C5 X7. Szarpnięcia silnika przy spokojnej jeździe w ok 1,5 tyś obrotów. Przy dodawaniu gazu auto zbiera sie i nie szarpie. Bardzo zaczyna szarpać przy podjeździe pod górę. Odłączenie wtyczki od EGR tej dużej którą odłączyłeś nie powoduje zapalania sie seriwsu i błędu EGR-co moze byc przyczyną?
Trzeba później adaptować egr czy coś?
Gdzie jest ta 3 srubka żeby odkręcić egr? Odkręciłem 2 i dalej coś trzyma.
A moża wyczyścić egr bez wynajmowania go, w sensie zdemontować srebrną ruge układu dolowetgo i do środka egr psiknąć jakis środek który później wypali sie po uruchomieniu auta ?
Ile czasu zajął Ci demontaż za pierwszym razem?
A czy między zaworem EGR a chłodniczką nie było żadnej uszczelki ? W Chevroletach chłodniczka z podstawą zaworu EGR skręcona jest 6 śrubami i jakąś cieniutką uszczelką. Producent (Korens) traktuje to jako jeden element i nie oferuje uszczelek. Jak rozbiorę to jak później to połączyć. Na starej uszczelce, bez niej czy dorobić jakąś ale z czego?
Co to za śruby? Gdzie je kupić? Od 1:20
Bardziej schować już nie mogli..
S max 2.0 tdci czy dymienie po przekroczeniu 3 tys obrotów może być związane z zabrudzonym egr no i oczywiście tak zwane puszczenie czarnego dymka przy dynamicznie szymon ruszaniu z miejsca .?
Tak od dołu egra jest jeszcze jedna śruba. Ogólnie jest to trudniejsze niż wygląda.
Czy trzeba wcześniej spuścić część płynu chłodzącego??
Świetny film instruktażowy. Jestem przed wymianą świec żarowych, więc sądzę że ten filmik może być baaardzo pomocny 😉
Odkrec zawor z C8.Życzę powodzenia…
Dzis chciałem wyczyscic egr ale odkrecilem wszystkie śruby jak na filmie ale coś go trzymalo od spodu jakby .po godzinie odpuscilem i skrecilem spowrotem