Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Co kradnie prąd z akumulatora? Pobór prądu podczas postoju samochodu – jak zmierzyć pobór prądu?

Co kradnie prąd z akumulatora? Pobór prądu podczas postoju samochodu – jak zmierzyć pobór prądu?

Co kradnie prąd z akumulatora? Pobór prądu podczas postoju samochodu - jak zmierzyć pobór prądu?

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



👁 Zobacz, jak samodzielnie 🤔 zmierzyć pobór prądu ⚡ na postoju miernikiem elektronicznym – multimetrem. 😉 Dzięki temu możemy wykryć, co kradnie prąd z naszego akumulatora w samochodzie. 👍

Maksymalny pobór prądu powinien w większości samochodów nie przekraczać 0,050A = 50mA, czyli być niższy, a najlepiej w okolicy 0.010A – 10mA.

Do pomiaru poboru prądu musimy podłączyć sondy multimetru szeregowo (jak na filmie), czyli na przykład pomiędzy klemę (-) i słupek (-) akumulatora 12V.

Zanim to zrobimy musimy na multimetrze, zgodnie z jego instrukcją obsługi, ustawić pomiar prądu na maksymalną możliwą wartość, najczyściej 5 lub 10A oraz przedstawić wtyczki przewodów do odpowiednich otworów w multimetrze (jak na filmie).

Uwaga! Podczas odłączenia klemy możemy stracić zaprogramowane stacje radiowe w radioodbiorniku lub inne programowalne funkcje w samochodzie, jak na przykład automatycznie zamykane szyby, ustawienia foteli itp.
Wszystkie prace należy wykonać spokojnie i w dobrze oświetlonym miejscu.

Pomiar warto realizować przez kilka minut, nawet 10 minut, bo niektóre systemy w samochodzie wyłączają się (przechodzą w stana uśpienia) dopiero po kilkunastu sekundach, a nawet po kilku minutach. Stąd pierwsze 15 sekund może pokazywać zawyżone wyniki i trzeba poczekać cierpliwie.

🤔 Nie zapomnij wyłączyć wewnątrz samochodu wszystkich odbiorników elektrycznych (radio, lampki itp.) i zablokować auto, tak jakbyś szedł do domu, przed pomiarem. Idealnie, gdy wynik poboru prądu mieści się w granicach 0,010A do 0,030A, czyli 10-30mA, przy takim poborze, akumulator się nie rozładuje nawet przez 3 tygodnie, gdyby auto stało na parkingu bez używania.

👉 Przykładowo, przy poborze prądu na postoju ⚡ na poziomie 0.416A = na przykład żarówka w schowku, kabinie lub bagażniku o mocy 5W cały czas świeci, bo na przykład dziecko zapomniało wyłączyć (0.416A x 12V = 5W), akumulator rozładuje się przez około 8 godzin niemal do zera, a nawet krócej, czyli w ogóle silnika nie uruchomisz.

Gdy napięcie akumulatora spadnie poniżej 11V, często rozrusznik w ogóle nie będzie w stanie uruchomić silnika, a na desce rozdzielczej pojawi się kilka błędów, np. ABS, poduszek itp. i będziemy potrzebować prostownika do naładowania akumulatora, kable rozruchowe by podłączyć się do innego samochodu lub jump starter, by awaryjnie szybko uruchomić silnik.

Mam nadzieję, że mój poradnik typu krok po kroku będzie dla Ciebie przydatny.
Pozdrawiam 😉👍

Na kanale znajdziesz też inne poradniki filmy:
👉 jak używać Kable rozruchowe, by uruchomić silnik za pomocą drugiego samochodu:

👉 jak używać Jump Starter do szybkiego uruchomienia silnika:

👉 jak używać prostownik do naładowania akumulatora:

#Akumulator #Multimetr #Pomiar #Prąd #Pobór #Elektryka #Instalacja #Auto #Serwis #Poradnik

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam
——————
#Akumulator #Samochód #Prąd #Pobór #Kradzież #Elektryka #Elektryczność #230V #JakPodłączyć #Poradnik #ElektrykaPrądNieTyka #PoradnikElektryczny #Elektro #Manual #Tutorial #ForumWiedzy #Informacja #YouTube

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

36 komentarzy do “Co kradnie prąd z akumulatora? Pobór prądu podczas postoju samochodu – jak zmierzyć pobór prądu?”

  1. Octavia 2, 2.0TDI 2010r, pobiera 47mA na postoju po zamknięciu. Auta używam sporadycznie. Taki pobór powoduje dość szybkie rozładowanie akumulatora. Czy 47mA to nie za duży pobór?

  2. Witam. Sprawdzałem dzisiaj w ten sposób pobór prądu ponieważ podczas pracy silnika ładowanie to 13.8v. Podczas sprawdzania na wyłączonym silniku i klemie minusowej po podłączeniu miernika zaczęło się iskrzyć. Dobrze rozumiem, że jest gdzieś przebicie ?

  3. Ech te małe druciki., sprytne … Bogdan sam jest mały, niski i drobny, naleźy domniemywać, źe wszystko ma malutkie i sprytne. Juź myślałem, źe pomiar wykaże dodatni wynik, czyli ładowanie. Jak to u Bogdana zwykle. Rzeczy zwykłe i niezwykłe. Było o tym w szkole, ale nie uważał na lekcjach. Dopiero teraz zaskoczył. Napięęęcie 12.30 V to nie jest w porządku, jak twierdzi Bogdan. To stan rozładowania 50%. Natychmiast jeździć autem , lub podpiąć do ładowarki.

  4. Czy może być tak że ten sposób nie pokazuje uciekającego prądu i
    akumulator się rozładowywuje, Czy mogą być inne przyczyny rozładowywania
    akumulatora i jak to sprawdzić? Napiecie ładowania w gnieździe
    zapalniczki w czasie pracy silnika pokazuje 14-14,2V, akumulator jest
    nowy a po 2 tygodniach woltomierz w gnieździe zapalniczki spada do 11,7V
    i trzeba podładowywać.

  5. Fajny poradnik, ale de facto pokazujesz nie CO kradnie, ale że COŚ KRADNIE.
    Nic nie robiłeś na bezpiecznikach.
    Ale cenię sobie kanał; tutaj tytuł nieadekwatny do treści, która jest bogata 🙂

  6. Czy da się zrobić ten bardziej precyzyjny pomiar czyli ten w którym Ci wyszło 36,z hakiem bez tych kabelkow dzięki którym nie utracimy danych radia itd?
    Mam na myśli czy samo zdjęcie klemy ujemnej plus precyzyjniejszy pomiar będzie możliwy czy coś się stanie?
    Pozdrawiam

  7. Super film ,ale ja nie mogę zlokalizować pobierania prądu? Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki wewnątrz kabiny i nic. Od około 032A-1.25A ciągle spada i się podnosi.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.