Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Jak diagnozować turbinę…Objawy…Usterki

Jak diagnozować turbinę…Objawy…Usterki

Jak diagnozować turbinę...Objawy...Usterki

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



w tym odcinku dowiesz się jak zdjagnozowac turbine nie zawsze olej w dolocie oznacza problem z turbo

zapraszam na strony na FB:

https://www.facebook.com/groups/43011…

https://www.facebook.com/Sztos-Gara%C…
in this episode you will learn how to remove the turbine not always oil in the bottom means a problem with the turbo

mechanics, turbine, symptomsturbiny, enginediesla, turbine regeneration, regeneration of the turbine, why turbo pad, odma engine, bmw, mercedes, repair, zrob it yourself, bmw e60, m57, inpa, ista, how to diagnose the car, what to diagnose the car,, kkl, sztosgaraz, cheap diesel, computer for the car, car, turbo, garage, engine burns oil, it,test,how to check the damaged gasket under the head,oiled turbine,damaged,cleaning egr, zaciety egr, egr electronic, pump sbc, sbc why it breaks down

#sztosgaraz #turbina #uszkodzonaturbina #regeneracjaturbiny

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

40 komentarzy do “Jak diagnozować turbinę…Objawy…Usterki”

  1. Mam silnik 1.9tdi bke i gdy na 5 biegu przy 80kmh dam gaz w podłogę to trzęsie silnikiem przez max 3sekundy ale przez ten czas normalnie przyspiesza. Poduszki silnika sprawne. Pewien warsztat popularny na yt stwierdził że turbina najprawdopodobniej do regeneracji. Spotkał się ktoś już z tym problemem ?

  2. Witam, przy przyspieszaniu słyszę dziwny dźwięk jak by ktoś sypał piach na blachę .. Samochód nie chce iść tak jak powinien. Pali bezproblemowo i chodzi też ładnie, i równo. Dzięk słyszę z lewej strony z przodu siedząc na miejscu kierowcy. Ford Mondeo 2002 2.0 tddi

  3. Witam. Mam problem, mianowicie po odpuszczeniu gazu słychać takie charakterystyczne syczenie (upust) i w trakcie przyspieszania (dużo gorzej słyszalne) trwający ok. 0,5s. Dodatkowo z wydechu wydobywa się biały dym (to nie para). Mam instalacje gazową i mechanik powiedzial, że turbina jest do regeneracji. Czy jest sens upewniania się u innych mechaników czy to na pewno turbina? Saab 9-3 2.0T 2003r

  4. Witam pacjent BMWx3 e83 2.0d 150km.mam takie objawy olej wyrzuca mi z rury od intercooler do egr na osłony silnika i pod maskę i od jakiegoś czasu jak gaszę auto to występuje takie syczenie jak w ciężarowych hamulce puszczały.Możesz coś doradzić.

  5. Pytanie czy mogę odpiąć odmę od dolotu i zaslepic ? Bo mam problem w 1.9 ogólnie podczas jazdy nie kopci ale jak się gdzieś zatrzymam na rozgrzanym silniku to zaczyna strasznie dymić tak na siwo trochę pod niebiesko podchodzi

  6. Cześć, Jakie masz doświadczenie z regeneracją turbiny? Czy znasz kogoś kto dobrze to tobi? Tzn. Czy po regeneracji auto ma moc fabryczną? Bo różnie z tym bywa. Nie lepiej poszukać używanej albo fabrycznie nowej? Bo wolę mieć używkę i pojeździć kilka lat niż na chonskich częściach zrobiona na 2 lata I od nowa naprawa.u mnie ma moc tylko gwiżdże na zimnym na razie delikatnie ale mnie to wkurza. Co poradzisz

  7. Jak to jest z regeneracja ? Mogę sam wykręcić i gdzieś wysłać czy potrzeba komputer by coś ustawic ? Mercedes w204 320cdi 2007r dodam że nastawnik turbiny mam popsuty szarpie przy 2,5 tys obrotów

  8. Ja mam dźwięk z pod maski jak jadę i daję wtedy więcej gazu i jak puszczam pedał to też. Dźwięk świstu a nawet dźwięk silniczka elektrycznego i irytuje mnie to co to może być?może dźwięk z prawej strony od alternatora?fiat Doblo 2016rok 1.6 105km disel

  9. 90procent turbin 1.8t z vw ma luz osiowy i chodzą bezproblemowo,ale wiadomo,że w dieslu nie powinno go być,ale wystarczy,że się kat zapcha i luz osiowy to kwestia czasu,na 200 turbin nie miałem żadnej suchej ,a ludzie pierwsze co to patrzą czy jest sucha,najważniejsze są ładne wirniki,płynnie chodząca sztanga od gruchy i najlepiej brak luzu osiowego jak będą puszczać uszczelnieniea i tak tego nie zobaczysz wyjdzie dopiero w pracy,pęknięcia to wiadomo,że każdy zauważy

  10. Pytanie do eksperta: od jakiegoś czasu powyżej 2 tys. obrotów słychać było delikatny "szum/świst", zaobserwowałem też lekki spadek mocy. Auto poszło więc na serwis: stwierdzono tylko zapchany dpf…turbina sucha, żadnych luzów. Po wymianie filtrów, olejów, wypalono dpf. auto dostało mocy, ale
    – po przejechaniu ok. 600km, po odpaleniu na zimnym silniku, na luzie przy gazowaniu silnik kręci tylko do 2,5 tys. obrotów i odcina. Wystarczy ruszyć i wszystko zaczyna działać. Auto nie kopci, spalanie jest ok, pół roku temu wymieniono wtryski (salon fiata), — dodatkowo na zimnym silniku po ruszeniu przez 5 minut od ruszenia przy ok 2tys, tak jakby klekotały zawory…potem wszystko przechodzi. po ok 5 min. klekotanie przechodzi i silnik chodzi normalnie…
    Co tu można sprawdzić? auto ma przejechane 90 tys. doblo 1.6 multijet

  11. Co moze by powodem utraty mocy po zgaszrniu silnika i ponownym uruchomieniu jest ok i pozniej znou wina turbiny czy moze jakis wąż a oze czujnik ford galaxy 19tdi 2005 pozdrawiam Łukasz

  12. Fajnie wszystko wyjaśnione można sporo się nauczyć czy poduczyć. Ogólnie trafiłem tu z kanału Pana Jackowskiego. ;D

    Pozdrawiam 😉 Na pewno bede czerpał stad wiedze 😉

  13. Witam mam Forda Focusa mk3 2014 silnik 2.0 tdci 140 km seria zrobiony program na 190km na programie zrobilem okolo 25 tyskm ostatnio zauważyłem że przy zmianie biegów 1500-2000 obrotow
    Jest slyszalny gwizd brak spadku mocy itp . Jak Pan.mysli jak.moze być przyczyna pozdrawiam

  14. Mam 1.9 dci 120km w megane 2 i w rurze od dolotu do turbo jest dużo oleju aż kąpało jak zdjąłem i na rzecz od filtra powietrza to samo. A i egr też miałem zapchany. I nie wiem czy turbina padła czy może wina odmy?? Między odmą A turbina jest chyba zawor z membraną może to? Turbina nie ma luzów"moja twoja" tylko zauważyłem że na wirniku od strony dolotu od czoła łopatki nie są ostre tylko takie płaskie jakby coś je drasnęło. No i na wężu z filtra za opaską była dziorka wielkości lepka od zapałki.

    Ale ogólnie oleju było sporo w wężach i w kolektorze ssącym.
    Pozdrawiam i z góry dzięki za odpowiedź.

  15. Witam. Pacjent to 2.0 tdi 170km .Od jakiegoś czasu zaobserwowałem dziwny dzwiek jak by nieszczelnosc, świst, sporadycznie ( raz na 300-500km) wywala błąd od sondy lambda o zbyt bogatej mieszance oraz delikatnie okopcone rury wydechowe. Komputer poza tą lambda nie wywala innych błędów, oleju nie ubywa, na dolocie nie ma śladów oleju co by mogło świadczyć o nieszczelnosci, z ciekawości dokopałem się do turbo od strony zimnej i luz jest ale tylko poprzeczny. Nie jest to dzwiek pracy turbo tylko ewidentnie jakas nie szczelnosc. Co proponujesz w tym przypadku zrobic i co może taki dzwiek "syk" powodować?

  16. Witam, mam problem z turbo przy golfie 5 gti 2.0 tfsi, gdy turbo wchodzi na obroty potrafi samo sie wyłączyć i nie ciągnie i wchodzi w tryb awaryjny, a podłączeniu pod komputer wyświetla się błąd, co by mogło byc nie tak?

  17. byłem dzisiaj oglądać bmw z silnikiem 2.0 136km i auto normalnie chodziło, moc mialo, spalanie w normie ale przy wcisnieciu gazu waliło z rury czarną chmurą, sprzedający twierdził że do wymiany jest przepływka ale wydaje mi się że to wina turbiny

  18. A ja mam 307 1.6 hdi i olej mam w dolocie od odmy a wymieniałem na nową a i tak wali olejem a druga sprawa to turbina nie pompuje mi za duzo a dodam że sprawdzałem wszystko dolot i węże i n75 i jest wszytko ok. Podejrzewam że mam zapchane kanały wydechowe i gorąca strona nie kręci się tak jak powinna jakieś rady

  19. Witam.
    Mam pytanie samochód f10 530d automat
    Gdy dodaje gazy słychać taki pssyt okolo 2000 tys obrotów pomiędzy zmianami biegów. Brak utraty mocy i oleju. Co to może być?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.