Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Jak sprawdzić alternator i ładowanie miernikiem, główny przewód ładowania = rozładowany akumulator

Jak sprawdzić alternator i ładowanie miernikiem, główny przewód ładowania = rozładowany akumulator

Jak sprawdzić alternator i ładowanie miernikiem, główny przewód ładowania = rozładowany akumulator

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



8:02 – wytłumaczenie teoretyczne na schemacie uproszczonym

Playlista „Pomiary instalacji samochodowych”:

Filmy z testów przewodów spawalniczych i zwykłych:
Cz. 1: https://www.youtube.com/watch?v=37jQ1ZEXP-k
Cz. 2: https://www.youtube.com/watch?v=Q2alGXMtYc8

Jak sprawdzić ładowanie alternatora/akumulatora miernikiem w samochodzie (napięcie ładowania akumulatora/alternatora) oraz zmierzyć straty instalacji elektrycznej pojazdu – czyli główny kabel/przewód ładowania.

Częsty przypadek samochodów/pojazdów grupy VAG (VW – Volkswagen, Seat, Skoda, Audi).

Pokażę też jak zmierzyć masę w samochodzie na filmie, czyli jak sprawdzić spadek napięcia na przewodach ładowania i poprawność działania alternatora.

Dużo osób niepotrzebnie wymienia regulator napięcia, alternator czy niedoładowany akumulator – często powodem problemów z rozładowanym akumulatorem jest jego niedoładowanie, wystarczy sprawdzić straty napięcia (nie prądu) w samochodzie by mieć pewność poprawności ładowania czy coś kradnie/pobiera prąd w aucie np. na postoju.

Obejrzyj film i zmierz możliwe przyczyny rozładowania/rozładowywania się akumulatora samochodowego w Twoim pojeździe – bardzo często wymiana nie pomaga na niestabilne napięcie ładowania właśnie z powodu zaniżonego napięcia przez stary i zgniły kabel ładowania czy masę, dowiedz się jak zmierzyć napięcie alternatora miernikiem.

Tak, wiem że opis jest dziwny ale jest pisany pod hasła wyszukiwarki 😉

Song: Fredji – Happy Life (Vlog No Copyright Music)
Music provided by Vlog No Copyright Music.
Video Link: https://youtu.be/KzQiRABVARk

#mrAkumulator #Tytus #Rzeźbiarz

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

27 komentarzy do “Jak sprawdzić alternator i ładowanie miernikiem, główny przewód ładowania = rozładowany akumulator”

  1. Czy ladowanie z alternatora mozna rowniez sprawdzic przykladajac miernik czerwonu do plusa i czarny do jakiegos elementu stalego(uziemionego) sruby itp, czy musi to jednak byc biegun minusowy akumulatora? Mam ciezki dostep do minusa w moim aucie

  2. Widzę, że pan odpowiada na każdy komentarz więc liczę że i jak dostanę odpowiedź gdyż już zgłupiałem ze swoim autem, mianowicie miał jakieś 3 tygodnia temu taki dzień że w czasie jazdy spadało mi ładowanie do 12 v ( wiem z tej racji że mam założone oświetlenie w środku samochodu do zapalniczki i pokazuje mi jakie mam napięcie ) na chwilę spadało potem wracało do normy, tak zrobił parę razy i potem przestał, wróciłem do domu sprawdziłem go multimetrem to ładuje dobrze, pod obciążeniem spadalo do 14.1 następnego dnia sprawdzałem ładował normalnie, i nie było z nim dalej problemów, pomyślałem że może gdzieś się woda dostała do alternatora i przez to tak skakał mi, do dzisiaj, wczoraj nim jeszcze wróciłem do domu, rano go odpalam pali się kontrolka ładowania akumulatora patrzę na napięcie 12v czyli ładowania brak, nie miałem czasu z nim dzisiaj się bawić, a teraz tak przeglądam wlansienporadniki jak sprawdzić czy alternator dobrze ładuje i tak dalej, no i zastanawiam się czy to akumulator czy może pomyślałem, że może klemy zaśniedziały i tak się dzieje, dlatego pytam czysto teoretycznie jakie jest pańskie zdanie na ten temat, pozdrawiam i sub oraz łapka leci za filmik bo jest najlepiej pokazane co i jak sprawdzić i przede wszystkim dokładnie pan to wsyztsko wytłumaczył, liczę na odpowiedź na mój komentarz 🙂

  3. W mojej rodzinie są 3 takie same auta które pokazujesz na tym filmie. Polo, Ibiza. Elektryczna pompa wspomagania. We wszystkich trzech przygasają światła podczas kręcenia kierownicą. Czy walczyłeś już z takim problemem? W sumie wina też chyba może leżeć w kablu alternatora jak u Ciebie.

  4. Ciekawy film i dużo można się z niego dowiedzieć . Ja mam inny problem , na wolnych obrotach silnika świeci się kontrolka akumulatora z chwilą dodawania gazu kontrolka akumulatora świeci się coraz jaśniej . Ładowanie na wolnych obrotach wynosi 14,2 V w czasie dodawania gazu napięcie ładowania dochodzi do 16,8V . Jaka może być przyczyna ?.

  5. Witam Szefie, coś co nie było poruszone w filmie. Co jeśli prąd ładowania ma więcej niż 14,4V? Przykład:
    pacjent Audi A3 96' na alternatorze 120A :
    spadki na masie: 0,000
    obudowa aku a plus: 0,090 max ale skacze
    ładowanie mierzone na aku: 15,1 ładowanie między alt a aku: 14,9-15,15 skacze
    ładowanie na samym alt: 15,15 ale skacze
    Czy to regulator napięcia?
    Sytuacja ciekawa bo zaświecił mi się aku 3dni temu w trakcie jazdy więc podjąłem temat ale od tamtego czasu po uruchomieniu auta od nowa wszystko gra…

  6. A co jeśli pomiędzy minusem akumulatora a obudową alternatora mam wynik 0,03 V przy włączonym silniku i pełnym obciążeniu (światła długie + klima + preciwmgielne + radio)

  7. Super film. Pomierzę masę i jak będzie zerowa różnica to już wiadomo, że u mnie też kabel zgnił. Jaki może być koszt wymiany takiego kabla (kabel + usługa)?

  8. Wiele filmików już oglądałem na temat jak sprawdzić ładowanie akumulatora ,jak sprawdzić napięcie na alternatorze . Ale tak szczegółowego i rzetelnego wyjaśnienia jeszcze nigdzie nie znalazłem . Dopiero ty na twoim kanale wiem teraz co mierzyć czym i jak . Bardzo dziękuję i mam nadzieje że będziesz miał więcej widzów niż do tej pory tego ci życzę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.