Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie? | ForumWiedzy

Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie? | ForumWiedzy

Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie? | ForumWiedzy

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Jeżeli wskaźnik temperatury silnika nie znajduje się w pozycji 90 stopni Celsjusza podczas jazdy, to znaczy, że termostat jest uszkodzony, tzn. zablokowany w pozycji otwartej, czyli non stop płyn chłodzący kierowany jest do chłodnicy. A powinien być zamknięty do temperatury 90 stopni, powyżej dopiero powinien się otwierać. Do 90 stopni płyn krąży tylko w silniku i nagrzewnicy (Wymienniku ciepła wewnątrz kabiny – odpowiedzialny za ogrzewanie w samochodzie).
Termostat co kilka lat może ulegać uszkodzeniu, takie badziewia teraz produkują i nic na to nie poradzimy. Ja już kilka wymieniałem i za każdym razem po wymianie nagle wszystko jest perfekt.

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

#termostat #diagnoza #usterka #ForumWiedzy #Informacja #YouTube

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

45 komentarzy do “Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie? | ForumWiedzy”

  1. Witam mam vectre c 1.9 cdti 120km. Problem wygląda tak że jadąc długo ok 200 km wskaźnik podnosi się do 70 st. I opada na 0 i tak przez cały czas, dłużej jest na 0. Ogrzewanie działa dobrze. Czy to może być wina termostatu czy czujnika odpowiedzalnego za wskazanie?
    Mogę prosić o podpowiedź?

  2. Uwaga! Jeśli posiadasz termostat który fabrycznie otwiera się powyżej 85 stopni Celsiusza (i wskazówka pokazuje więcej jak 90) to radzę ci drogi kierowco natychmiast udać się do mechanika!!! Temperatura powyżej tej wartości 85-90 stopni jest celowo ustawiana przez producenta aby silnik był "eko" usterki: Zatarte tłoki puchną od temperatury, przytarte panewki, uszczelniacze poniszczone(wycieki oleju i spalanie oleju przez silnik), automatyczne skrzynie biegów mają ten sam obieg płynu kolosalne koszta naprawy. Termostaty posiadają "grzałki" ktore podgrzewa komputer silnika w dlugich trasach(oszukuje termostat a ten sie otwiera ) by korba nie wypadła bokiem! Autostrada 92!!!, miasto 105!!! Prawidłowy termostat to 85 stopni celsiusza. Pamiętaj: gotujący się olej z frytkownicy wymieniasz częściej niż samochodowy. Olej który się gotuje traci właściwości, zaciera silniki i skrzynie biegów nieodwracalnie.

  3. mam pytanko, odebrałam samochód od mechanika po baaaardzo długiej naprawie,
    jeżdże nim już drugi dzień i wskazówka temperatury nie rusza się,
    tylko po zgaszeniu silnika na postoju, i ponownym uruchomieniu silnika tak po 5 minutach troszeczkę wzrośnie , ale tylko na jakieś 30 stopni, i spada do zera
    myślałam że sie rozgrzeje rozrusza ale nic
    czy to też termostat czy czujnik temperatury?
    auto to Mazda 5 disel

  4. glupoty opowiadasz , termostat moze sie tylko coraz pozniej otwierac , az do calkowitego nieotwarcia i wtedy zagotuje wode , najpierw popatrz i zastanow sie jak on dziala , bo nic nie rozumiesz i opowiadasz glupoty

  5. Witam posiadam polo 4 z2002 14tdi mam problem taki że temperatura dochodzi do 90stopni i trzyma się ciagle nic się nie rusza ale jak tylko wlacze ogrzewanie na ful temperatura spada kreska po kresce czy przyczyną jest temperatura na dworze czy termostat z góry dzięki za odp pozdro

  6. Mała poprawka termostat jest zawieszony w postaci otwartej dlatego na postoju osiąga temperaturę 90 stopni, a podczas jazdy spada nie dlatego że powietrze chłodzi. Bo gdy na postoju przytrzymamy samochód na wysokich obrotach to temperatura te spadnie. Wniosek? Gdy samochód pracuje na wolnych obrotach pompa wody dużo wolniej się obraca co powoduje dużo wolniejszy przepływ płynu. Gdy obroty wzrastają turbina pompy wody obraca się szybciej co wymusza szybszy obieg cieczy.. dokładnie taka samo jak w instalacji ogrzewania w domu z pompą wody (co) grzejniki szybciej się nagrzewają gdy szybciej ona pracuje co powoduje odprowadzenie większej ilości ciepła przez grzejniki. W grawitacyjnym systemie ogrzewania następuje to wolniej i łatwo zagotować wode gdyż nie ma wymuszonego obiegu

  7. Witam! Mam audi 1.6 101KM. Dwa lata temu mechanik wymienił cały z obudową, taki jest tam wynalazek. Chyba ponad 300 zł dałem. Mówił, że da się wymienić sam właściwy termostat, ale gdzieś tam obudowa była pęknięta i lepiej wymienić cały. Czy sama metalowa część nie jest jakoś wprasowana w tworzywo? Czy tym razem mogę wymienić tylko metalową część? Biedak wytrzymał 2 lata, a to trochę droga zabawa, żeby wymieniać cały.

  8. Hej. Mam problem w moim oplem. Niedawno go kupiłem i jest problem ze wskaźnikiem temperatury cieczy. Ona w ogóle się nie podnosi a z kratek leci ciepłe powietrze. Czy może to być czujnik temperatury czy termostat? Spotkał się z tym ktoś?

  9. Witam, czy jest opcja że termostat się blokuje?? Posiadam Opla Signum 2.0t i mam problem taki ze auto dogrzewa się prawidłowo termostat raczej zaczyna się otwierać przy 82st Wahler, z wężyków nadmiarowych płyn leci dopiero przy 85st. I było by ok ale auto jak złapie temperaturę w korku ma duży problem ze zbiciem do temperatury 85-88st. Jeżdżę raczej po mieście, rzadko trasa. Wentylator chłodnicy rusza ok 101st zbije o 5 i tam w koło. Czy to normalna e ze tak wolno zbija temperaturę po porządnym zagrzaniu??

  10. Witam, mój ford mondeo 2.0 benzyna mk3, gaśnie jak wciskam sprzęgło (nie zawsze /chociaż jest rozgrzany) od jesieni mechanik wymienił już sporo części – dziś rozżąd, katalizator i dalej ten sam problem. Nie ma na komputerze błędów. Silnik przy tym lekko drży. Obroty nie falują. Może ktoś pomoże? Pozdrawiam Marlena

  11. Cześć,
    U mnie silnik nagrzewa się prawidłowo, temperatura kładzie się w momencie włączenia ogrzewania, na zewnątrz temp. 0-10°C
    Termostat wymieniłem, niestety problem pozostał, jaka może być przyczyna?

  12. Temperatura pokazana na tzw "desce" nie zawsze jest temperaturą bloku. W tych czasach w zasadzie to każdy sterownik ma swój czujnik temperatury. Wichury mają albo w samej chłodnicy albo sterowane są z centralnej elektroniki. To czy sterownik podlewa nam silnik można sprawdzić przy korekcji dawki paliwa. dla przykładu w VW LT35 są 3 czujniki temp. Deska potrafi pokazać 70`C a nagrzewnica wodna na małym obiegu potrafi w szczycie wypluć z nawiewu 85'C…..piekło na kołach, Ale w zimie fajne

  13. U mnie audi a3 1.9tdi wskazówka ani drgnie po przejechaniu nawet 30 paru kilometrów, ale ogrzewanie działa dobrze i moje pytanie czy to może być po prostu czujnik czy jednak termostat?

  14. Witam. Mam problem Focus MK1 wskazówka przy obrotach pow. 2000 gwałtownie na czerwone leci. A płyn zagotowany. Natomiast w kabinie dmuchawa ustawiona na max na grzanie ale nie ogrzewa. Co do wymiany? Termostat czy pompa wody? A może uszczelka pod głowicą. Licze na poradę. Dzięki

  15. Pierwsze co to powinno się sprawić czy komp pokazuje tak jak prawisz. Często jest tak że czujnik temperatury przekłamuje. U mnie silnik się gotował, po wymianie termostatu nie pokazywał więcej niż 85 stopni. Okazało się że czujnik przekłamywal

  16. Ja mam corse jak na filmiku 1.3 cdti.
    Od momentu zakupu wskaznik mi wszedl na srodek tylko 2 razy gdy stalem w godzinnym korku k to w lecie.
    A tak to musze go na autostradzie pałowac zeby doszedl do pierwszej kreski.
    Ale grzeje w srodku i spalanie jest ok wiec nic nie robilem.

  17. Witam, mam problem w merivie 1.6 8v. Temperatura na trasie podchodzi do 80 i spada 70 i tak co chwilę. Na postoju też tak robi. Czasem podejdzie do 90. jaka moze być przyczyna, czy to też termostat?? Był wymieniany z rozrząd em jakieś 3 miesiące temu. Przejechał jakieś 2tys.

  18. gdy miałem audi a4 1.9 tdi to wymieniłem czyjnik temperatury płynu chłodz. i od tej pory wskazówka stała na 90 tak jak powinna bez wachnięć, a teraz mam a6 c5 2.8 wymieniłem czujnik i dalej to samo lekko się tylko podnosi i za jakiś czas opada, ogrzewanie działa
    ło kuwa to stary filmik

  19. Witam mam pewien problem podczas jazdy zapala mi się czek i nie moge wogóle dodać gazu ma taki opur gas do podłogi a samochód nic czego to może być przyczyna niewiem jak to się za to zabrać .Opel astra 1.7 TD 1998

  20. Witam. A co jeżeli sprawa ma się następująca: Podejrzewałem termostat (wszystko na to wskazywało!) ale po wymianie wraz z czujnikiem i nowym płynem nadal nie osiąga 90 stopni tylko tak 82-85. Termostat max gear do opel zafira 2004 1.8 92kw/125km. Dodam że wtyczka do czujnika ma troszkę do życzenia (jak by ktoś niechlujnie coś tam robił/ blokada uszkodzona). Jakieś rady?

  21. opowiadasz glupoty , jak wymienisz termostat , to ja go kupie , ty zaloz sobie taki ktory otwiera sie przy 105 , to co pokazale s jest normalnym dzialaniem termostau , tak ustawil sie do temperatury i nie wazne czy 85 czy 90 , bez znaczenia

  22. A u mnie teraz na upałach skacze nawet do 105 , po zgaszeniu , auto po chwili postoju chce gasnąć, na zimnym pali bez problemu pomoże dodanie gazu do czasu cykniecia czyli termostat około 5-8 sec , temperatura na czujniku temp czasami ma jazdy spada nagle z 100-80 w oczach się przesuwa a czasami nawet nie drgnie chociaż wentylatory i pęd powietrza chłodzi. I się zastanawiam czy to termostat. W trasie spada i się utrzymuje na 75-80 w korku momentalnie wywala do 90 i ponad bez umiaru będzie rosło do 100 lub wiecej. Termostat do wymiany ?

  23. Termostat może mieć histereze czyli zakres regulowania kilka stopni czeka aż temperatura wzrośnie do danej i wtedy włącza system chłodzenia bo musiałby co chwile się włączać.

  24. U mnie jest taka sytuacja, że po wymianie owszem trzyma 90 , powietrze jest bardzo ciepłe, czyli wszystko ok, ale pojawiła się taka sytuacja, że zaczął mi się włączać wentylator przy 90° i cały czas chodzi, nawet jak się zatrzymam, to cały czas chodzi i nie myśli się wyłączyć, a temperatura obecnie na dworze to 10° , co się mogło stać ?

  25. Pacjent b5 fl 130km. Gdzieś mi ucieka płyn chłodniczy, niema nalotu na korku. Auto nie gubi na postoju, albo gubi bardzo mało. Ostatnio jechałem 62km trasy i po 2h znowu 62km trasy, spierdoliło pół litra płynu chłodniczego. Nie wiadomo kaj i jak bo jest osłona na dole. Ale jak już skapie to jest kóło lewego przedniego koła. Zwykle temperatura 90 stopni była na trasie, teraz czasem ma taki dzień że w mieście złapie 80-85 stopni. Zwykle w mieście nie łapało więcej niż 70-75 stopni. Włącze ogrzewanie w aucie to temperatura na liczniku spada. Na zwykłych dojazdach do pracy 25km i po 8h 25km z powrotem, płynu też znikają nieznaczne ilości. Odkręcam korek ciśnienie jest po takiej trasie ale jak odstoi to ciśnienia nie ma.

  26. Witam. Od jakiegoś czasu też mam problem z temperatura silnika, co również wiąże się z tym, że bardzo słabo grzeje mi ogrzewanie. Wymieniłem termostat, dolałem płynu chłodniczego i dalej jest ten sam problem. Zauważyłem jednak, że kapie płyn z grubego węża od termostatu przy zacisku. Czy ten problem ma związek z tym wyciekiem czy trzeba szukać innego? Pozdrawiam

  27. Podłaczylem sie pod komputer samochod odpalony na 15 minut temperatura dochodzi do 85 podczas jazdy ok 80 a z właczonym grzaniem kabiny 73 wyłaczylem grzanie to podskoczylo do 80 chlodnica ciepla przewody gorace (wszystkie) plynu w zbiorniczku jest tyle ile powinno byc Nie trzyma stałej temperatury. Na zewnatrz temperatura 5 na plusie. Zastanawiam sie nad zmiana Termostatu. Czy jest mozliwe ze cos innego moze byc przyczyna tego ??

  28. Witam,
    Jako ze obejrzalem filmik o termostacie to mam pytanie. Objawy w samochodzie polegaja na tym ze mam cieplego powietrza na wolnych obrotach. Dopiero jak dodam gazu albo zaczne jazde to jest ok cieplo i wszystko gra. Zatrzymam sie albo przestane gazowac i znowu zimno. Dodam ze wymienilem pompe wody plyn chlodniczy…uklad odpowietrzony wiec powinno byc ok. Jakies pomysly??? Dzieki za odpowiedz

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.