Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Jak sprawdzić alternator i akumulator miernikiem uniwersalnym | ForumWiedzy

Jak sprawdzić alternator i akumulator miernikiem uniwersalnym | ForumWiedzy

Jak sprawdzić alternator i akumulator miernikiem uniwersalnym | ForumWiedzy

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Zobacz, jak samodzielnie zdiagnozować alternator i akumulator miernikiem elektronicznym. Idealne napięcie ładowania to 14.4V, jednak warto zweryfikować pomiar na dwóch miernikach, ponieważ jeden może wskazywać zły pomiar.

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

#ForumWiedzy #Informacja #YouTube

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

50 komentarzy do “Jak sprawdzić alternator i akumulator miernikiem uniwersalnym | ForumWiedzy”

  1. ogólnie to takie pytanko, wczoraj wymieniłem akumulator na nowy z centry 100ah, ale napiecie wynosi 11.5V, nie ma problemu z odpaleniem auta, w środku nie ma nic podłączone, dlatego jaki może być problem? skąd pobiera prąd? alternator jest okej.

  2. A jak będzie cos nie tak z regulatorem napięcia? czy widać to jak mierze miernikiem? bo mi wyskoczyła kontrola od wspomagania i ciężej się kręci , wymieniłem płyn, bezpieczniki, wyczyściłem masę … dodam ze jak na nieodpalonym silniku przekręcę kierownice maksymalnie w prawo lub lewo i odpalę silnik to błąd się nie pojawia..

  3. Witam czy powie mi ktos czy u mnie wszystko git ?
    -Napięcie przy zgaszonym silniku 12,78V
    Napięcie przy właczonym silniku bez obciążenia 15,04V
    Napiecie przy włączonym silniku i z obciążeniem (swiatła długie , radio , dmuchawa na maxa ) 14,89V
    Napiecia nie skacza a ni nic utrzymuja sie stale czy jak sadzicie akumulator do wymiany ?

  4. Panie Bogdanie jaka może być przyczyną że po sprawdzeniu bezpieczników w samochodzie nadal się rozładowuje akumulator zrobiłem wszystko jak Pan pokazywał nadmiernie że po wlaczeniu silnika alternator ładuje 14,65 na drugi dzień nie mogę odpalić tylko tika akumulator proszę o pomoc

  5. Bardzo się sterałeś, ale niestety mam pewne uwagi 1) Napięcie spoczynkowe zbyt niskie ,powinno wynosić minimum 12,5 V ,w dobrze naładowanym ak. ok. 12,7. 2) Zbyt duży spadek napięcia przy włączonym samym zapłonie. 3) Zbyt krótki czas pracy rozrusznika,aby określić rzeczywisty spadek napięcia, miernik nie zdążył prawidłowo zareagować. 4) Spadek napięcia podczas włączonych odbiorników nie świadczy o zadziałaniu stabilizatora napięcia, a wręcz przeciwnie, o braku tej funkcji 5)Twierdzisz że w nieużywanym przez miesiąc akumulatorze napięcie spoczynkowe może spaść do 10,5 V .Taki akumulator to już złom. W dobrym akum. Nawet po pół roku napięcie nie piwinno spaść poniżej 12 V . Na koniec mała prośba.Jeśli chcesz pomóc samochodziarzom i zaistnieć w Internecie, obejrzyj trochę filmów zrealizowanych przez prawdziwych profesjonalistów. Jeszcze na koniec uwaga, naładuj dobrze prostownikiem ten akumulator i sprawdź gęstość elektrolitu, bo nie zostało mu już dużo pojemności. Pozdrawiam i życzę powodzenia w zdobyciu szerszej wiedzy

  6. Mam mazdę cx9 ostatnio wymieniłem akumulator i jak odpalam to kontrolki gasna a za chwilę kontrolka akumulatora się zapali i zgaśnie jak przygazuje i potem jest o. K ale rano jak odpalam to ta sama sytuacja napięcie mierzyłem na postoju 12. 4 pod obciążeniem 14. 34

  7. Filmik przydatny ale u mnie sytuacja z goła inna. Wymieniony alternator a po 3 tygodniach od wymiany znowu padł akumulator a miernik pokazuje na postoju 14.01 a 14.05 V przy obciążeniu jak u ciebie światła długie,ogrzewanie na maxa i ogrzewanie tylnej szyby pokazuje 13,70 a 13,80 stabilnie czyli według twojej opinii dobrze ładuje. Nie wiem czy trafił mi się trefny alternator czy może trefny akumulator.

  8. Świetny film, oglądałem dużo różnych odnośnie tematów pokrewnych i aż się dziwię że tak późno trafiłem na ten kanał. Wszystko wytlumaczone tak jak powinno być dla ludzi mało zorientowanych 😉
    Zrobiłem pomiary wg tych wskazówek i aku na wyłączonym12.15 V więc ok ale podczas pracy waha się między 14.3 a 14.6 V zależnie od obciążenia. Na stałym obciążeniu również są wahania ok 0.25 V. Czy to może świadczyć o uszkodzeniu regulatora czy jeszcze w normie? Dodatkowo co jakiś czas mam lekkie miganie, mrużenie świateł, widoczne tylko jak jest ciemno ale dostrzegalne spokojnie gołym okiem. Jak dodam gazu to znika, tak się dzieje tylko na biegu jałowym.

  9. No nie wiem, czy jestem w stanie dokładnie wymawiać ą ą.. i ęęęę, ale…Panie Bogdanie, czy Pan słyszał o kompensacji temperaturowej regulatora napięcia? Każde auto to ma. Po uruchomieniu przy temp. -10 będzie alternator dawał 14,7 V, a po rozgrzaniu i obciążeniu światłami i usw. będzie to 13, 9 V. Normalne. Powyższe dot. wartości minionych na klemach akumulatora. Dot. to sytuacji w upałach w temp.35 stopni, gdzie napięęęcie ładowania nie przekroczy wartości 13. 8/13.9 V. I tak jest prawidłowo. Przez jedno ,,o''.

  10. Napięcie ładowania musi odpowiadać technologii zastosowanego akumulatora jest inne dla CA/CA inne dla Gel i inne dla AGM.
    Prosze nie wprowadzać oglądających w błąd !
    Napięcie spoczynkowe 12,15V oznacza akumulator rozładowany !!!
    Akumulatory Ca/ca czyli taki jak ten musi mieć nieco większe napięcie ładowania.
    Niższe napięcie to nie musi być wina regulatora napięcia, wina może leżeć po stronie przewodu głownego ładowania pomiedzy alternatorem a akumulatorem.
    Dość częsty przypadek w większości problemów z ładowaniem.
    Radze zapoznać sie z mr.akumulator na YT tam to jest dokładnie opisane co i jak, a jak chodzi o napięcie ładowania akumulatorów różnych technologii CA/CA, Gel, AGM to prosze sie z tym zapoznać:
    http://www.jgdarden.com/batteryfaq/carfaq9.htm#absorption
    a dopiero później zabierać głos co do napięcia ładowania !!!

  11. Jeżeli po naładowaniu prostownikiem przez 8h, przed odpaleniem, miernik wskazuje 12,6 V, przy zakręceniu spada do 9V, a po zgaszeniu miernik pokazuje 10, to jest jeszcze co ratować? Akumulator 5 letni.

  12. Regulator napięcia i generalnie elektronika dobiera napięcie ładowania względem stopnia naładowania akumulatora. To nie jest ta, że powinno być zawsze 14,4 na wolnych obrotach powiedzmy bez obciążenia. Może w starszych autach faktycznie, u siebie mam regulator Boscha i on ładuje zwykle do ok. 14,1V – Gdy rano jadę do pracy i akumulator jest troszkę słabszy. Później gdy wracam mam już wartość typu 13,6. Więc tym się nie trzeba tak sugerować, że mamy np. ładowanie 14V i od razu obwiniać alternator, lub inne rzeczy. Ważne jest jednak napięcie pod obciążeniem, żeby poprawnie trzymał te ok. 13,5V. Zimą będziemy mieć wyższe ładowanie, bo przez noc akumulator mocniej siada i rano gdy odpalamy auto, może być 14,5V żeby mocniej go podładować. Mi się wydaje, że ładowanie rzędu 14,7 to już za dużo regulator daje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.