Jak sprawdzić czy świece żarowe są przepalone? (diagnostyka samochodowa, diesel)
Diagnostykę świec żarowych można przeprowadzić uniwersalnym miernikiem, bez wykręcania świec. Jeżeli twój silnik diesla ma problemy z rozruchem w mrozy, nierówną pracą po odpaleniu, dymieniem na początku po odpaleniu, to przyczyną mogą być przepalone świece żarowe. Prosty test pozwoli sprawdzić, bez ich demontowania, czy świece są sprawne.
Na przykładzie silników 1.4TDI VAG (Audi, Volkswagen, Seat, Skoda) oraz 2.0D/2.0HDi/2.0TDCi (Peugeot, Citroen, Volvo, Ford).
Więcej na http://mr-fix.pl/
Music by Dan-O at DanoSongs.com
Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.
Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.
Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.
Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.
różnorodne oferty
Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych
Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.
Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów
Na szynoprzewodach wisiały świece
Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.
Czym dokładnie są świece zapłonowe?
Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.
Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?
Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.
O czym powinniśmy pamiętać?
Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.
W golfie 7 1.6 tdi po sprawdzeniu świec ta metoda mam wynik 01.6 świece nowe kupione a Aso vw a jak miałem boscha to było na poziomie 00.6 auto po nocy ciężko odpala i gaśnie zostawiajac za sobą ogrom dymu oraz nie ma mocy do momentu aż woda nie osiągnie Ok 60 stopni. Potem w ciągu dnia problemu nie ma.
Dobry patent muszę zastosować
Dzięki pomogłeś po sprawdzeniu okazało się ze dwie świece spalone szybki sposób i troszkę rozbierania
Mój sposób to żarówka 12V 21W na dłuższych przewodach i jeden koniec do + akumulatora a drugi do "dodatniego" terminala świecy (ten co podpięty jest przewód zasilający ) Jeżeli żarówka się zaświeca to znaczy że świeca jest ok i nie zdarzyło mi się aby 5V świeca przy takej próbie się uszkodziła .Uważam że taka metoda jest wiarygodniejsza niż proponowany pomiar rezystancji. Nie zawsze rezystancja wykaże uszkodzenie świecy. Może multimetr wygląda "bardziej profesionalnie" ale czy o to chodzi … . Natomiat metoda "na iskrzenie" jak dla mnie to totalna porażka i wystrzegajmy się takich "specjalistów".
witam jesli wychodzi wynik 200 Kilo om to jest to wartoś dobra ?
Sprawdzenia dokonać na włączonym zapłonie?
Witam wyszło mi w alfie 159 po 01.7 ohm na jednej na pozostałych 01.9 czyli po niecałe 2 ohm wiec do wymiany?
Czy zapłon ma być włączony ?
Te mierniki z niskim poziomem baterii różnie działają 😉
Czego użyć jako masy gdy świece mamy poza samochodem?
Warto dodać że nie wszystkie świece mają napięcie zasilania 12V, . Jeśli chodzi o sprawdzenie metoda podłączenia i sprawdzenia czy grzeje, można podłączyć do 12v?
Mam pytanko. Sprawdziłem u siebie we fiacie 1.3 multijet świece tą metodą i wszystkie mają opór około 2.5 ohma. Skoro sprawne mają poniżej 1 ohma to czy ta wartość dyskwalifikuje je jako sprawne? Mam problem przy odpalaniu bo strasznie kopci na biało, podejrzewam że to moduł grzania świec nawalił albo te świece do wymiany ?
1.9tdi jedna swieca 240ohm druga 640 trzecia 20 czwarta nieskończoność az dziw ze silnik mi odpalał 🙂
U mnie w volvo s40II 2.0d trzy świece mają opór 1.5 Ohma a jedna ok 25. Czy ta z najwyższą opornością jest walnięta?
Pomiar nie wiarygodny z rozładowaną baterią niestety
Witam. Ile powinny wytrzymać świece, mam przejechane 142000 km od nowości i oryginalne jeszcze świece są?
jak mialem slaba baterie w mierniku 9v to odczyt byl wogle jakby z kosmosu ,takze z autopsji polecam wymienic .Pozdrawiam Super WYTLUMACZONE dobrze sie ogląda:)
Hej mr-fix, mam nadzieję, że odpowiesz na moje pytanie. Sprawdzałem świece w swoim Peugeocie 407 2.0 HDi rok 2004 tą metodą i na 2 pinach nie mogłem w ogóle nic zmierzyć na żadnym z zakresów. Ciągle pokazywało 1 na wyświetlaczu. Na jednym pinie pokazywało bardzo duży opór (nie pamiętam na którym zakresie, ale na pewno nie na najmniejszym). Tylko na jednej świecy opór był niewielki, nie pamiętam dokładnie jaki, ale zmierzony na najmniejszym zakresie. Tylko na tym ostatnim pinie w trybie Beepera multimetr piszczał. Dodam, że za masę wziąłem minus z akumulatora. Czy możliwy jest taki pomiar? Czy przy bardzo dużym oporze, w trybie Beepera multimetr będzie milczał? I co z takiego pomiaru można wywnioskować? Że trzy świece są wadliwe? Dlaczego w takim razie nie mam żadnych problemów z rozruchem, nawet ostatnio przy minus 11 stopniach? Sprawdzałem, bo mam błąd P1351 dotyczący układu żarzenia. Proszę o odpowiedź. Z góry dzięki.
Witam. Wybaczcie jeśli to głupie pytanie ale jestem tylko samoukiem 🙂 Wiedzieliście że świece żarowe grzeją od momentu wyłożenia kluczyka do stacyjki? Od kilku lat byłem w błędzie i żeby podgrzać kilkukrotnie świece włączyłem zapłon i wyłączałem co tylko rozładowywało aku. Żeby je podgrzać kilkukrotnie trzeba tylko wkładać kluczyk i po 10sek wyjąć i ponownie włożyć. W linku możecie zobaczyć jak to wygląda
https://youtu.be/Zp6ixqd_x1Q
Wymień baterię w mierniku na nową 9V super poradnik.
Nie wiem po co tyle kombinacji? Po zdjęciu przewodów, bądź w kostce, sprawdzam przewodem podłączonym do akumulatora. Każdą świecę delikatnie muskam przewodem i jak iskrzy lekko to jest dobra, jak nie iskrzy to jest spalona, jak strzeli silną iskrą (co prawie się nie zdarza) to ma zwarcie. Ot i cała filozofia. Metodę tę stosuję od 30 lat i uważam że jest najskuteczniejsza.
Witam.
Właśnie mierzyłem świece u siebie i omomierz pokazywał wartości 1.7 / 1.9 — czy takie wartości kwalifikują świece już do wymiany? Sprawdziłem również świece w aucie, gdzie tydzień temu wymieniałem świece i było 0.6 🙂
witam mam 2.0 hdi sprawdzałem świece tak samo przez kostkę pomiar każdej świecy pokazał 0.0 Ohma
tzn. ze jest sprawna czy uszkodzona …
miał może kolega taki przypadek w dieslu (wyłącznie zimą) kiedy zimny i w pełni rozgrzany silnik odpala bez problemu, natomiast lekko zagrzany po kilkuminutowej przejażdżce dość długo przebiera rozrusznikiem przy ponownym odpaleniu? Silnik to fiatowski Multijet 1.9. Od czego zacząć poszukiwania? Czujnik położenia wału? Świece żarowe? Błędów w sterowniku brak.
pomoze ktos?
jesli na 3 swiecach mam wynik 0.8 a na jednej 1.0 to zle czy moze byc. bo jak jest zimny to leci przez jakas minute niebieski dym i nie rowno pracuje dzieki za pomoc
ty ja mam pytanie. Mam ułamaną końcówkę świecy i to utkwiło w głowicy. Próbowałeś kiedyś wykręcić swiecę, zalać tam ta końcówkę WD czy czymś i odpalić silnik ??
Ja mam pytanie, co zrobić jak akumulator mam z tyłu? Czy muszę szukać masy na włączonym zapłonie?
zrobiłem pomiar u siebie i wyszło równe 1,7 oma na każdej świecy pomiar przy temp silnika ok 20 stopni). O czym świadczy taki wynik ? (VW TDI 115kM)
Witam!
Powiedzmy że wymiane rozrzadu Ci odpuszczę 🙂
Ale egr i odma sie przyda napewno. Napewno to oglädne i lapka pojdzie w gore. Ale jak juz egr wyjety to wymiana swiec to tylko chwila albo? Jaks chlodniczka spalin jest po drodze…ucieknie plyn chlodniczy? Albo nie?
Pozdrawiam
Witam ponownie. No i znowu mnie zaskoczyles….pozytywnie oczywiscie. Znowu prostota i funkcjonalnosc. Jak wyzdrowieje to zaraz pale do garazu sprawdzic swiece. Lapka w gore jak zwykle.
Masz cos o czyszczeniu odmy i egr-a ? Jak bys to przeskoczyl to nie jeden wlasciciel tdci dobrowolnie postawil by Ci obiad…
🙂 🙂
Gratuluje i oby tak dalej