Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Jak usunąć błędy klimatyzacji przy pomocy modułu climatronic? [FORD S-max, Galaxy, Focus]

Jak usunąć błędy klimatyzacji przy pomocy modułu climatronic? [FORD S-max, Galaxy, Focus]

Jak usunąć błędy klimatyzacji przy pomocy modułu climatronic? [FORD S-max, Galaxy, Focus]

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Film przedstawia sposób uruchomienia diagnostyki układu climatronic w samochodzie FORD S-MAX.
Zawarte w nim funkcje pozwalają na adaptację/ auto regulację klap, sprawdzenie wersji oprogramowania, a także usunięcie błędów klimatyzacji.

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

10 komentarzy do “Jak usunąć błędy klimatyzacji przy pomocy modułu climatronic? [FORD S-max, Galaxy, Focus]”

  1. Witam czy w 2013r S-Max będzie to działać? Mam problem z ogrzewaniem, dopiero od 24 stopni zaczyna grzać a tak to cały czas chłodne powietrze, stało się tak od 3 dni wcześniej było wszystko normalnie.

  2. Dziekuje za udostepnienie info o kalibracji klapek,moze pomoze-na wiekszych upalach,bo teraz klima w mojem modku4 dupy nie urywa mk4.mam tez doblo maxi 2014 i crafter2020 i paluchy przy kratkach cierpną. A moj staruszek mk2 tez chyba byl wydajniejszy.ale bardzo dziekuje za lekcje.

  3. U mnie taka sytuacja, z dnia na dzień przestało dmuchać zimnym powietrzem i są błędy 90 81, 90 82, 90 83, 90 86. Błędy skasowane i nie wróciły, ale dalej nie chłodzi. Jakieś pomysły? Ewentualnie gdzie odnaleźć znaczenie kodów błędu?

  4. Nie spodziewałem się takiego efektu, po próbie wdrożenia tego co obejrzałem, w moim s max miałem problem z klimą, nie startował wentylator chłodnicy, wymieniany jego moduł był, i nic, po skasowaniu błędów w a/c wentylator zyje i wszystko działa, wielkie dzięki, oby więcej takich produkcji😉👍🏻

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *