Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Naprawa Ford Focus MK1 – nierówne obroty silnika (falowanie obrotów) rozwiązanie 3:58min

Naprawa Ford Focus MK1 – nierówne obroty silnika (falowanie obrotów) rozwiązanie 3:58min

Naprawa Ford Focus MK1 - nierówne obroty silnika (falowanie obrotów) rozwiązanie 3:58min

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Witam serdecznie, w krótkim filmiku omówione i pokazana usterka która powodowała falowanie obrotów na rozgrzanym silniku ( 3min i 58s rozwiązanie problem) w samochodzie Ford focus MK1, 1,6benzyna, 1999r.
Usterka powodowała oprócz tzw. falowania obrotów silnika również gaśniecie. Po wymianie sparciałego wężyka znajdujący się za pod kolektorem ssącym, usterka znikła. Zapraszam do oglądnięcia, Jeśli film był pomocny lub podobał się proszę o pozostawienie oceny filmiku kciukiem w górę i pozostawienie komentarza oraz subskrypcji kanału.

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

24 komentarze do “Naprawa Ford Focus MK1 – nierówne obroty silnika (falowanie obrotów) rozwiązanie 3:58min”

  1. Ernest Kisielewski u mnie jest tak ze raz zgasnie np przy dojezdzie do skrzyzowania i pozniej moge jechac 30km i nic sie nie dzieje a tak to faluja obroty i gasnie.. krokowy byl robiony i nic, jeszcze sprawdze ta rurke

  2. No i wszystko jasne 3 krokowce na każdym podobnie,lecz przy trzecim lepiej,tamten materiał mnie nakierował na to co dolegało mojemu Focusowi,ten sam problem pęknięty przewód
    Dzięki Wielkie,już porzuciłem Twój film innym,pozdrawiam

  3. Mam Seata Ibizę 6l 2006r lift mam problem taki że na zimnym silniku jest 1000 obrotów po 3-5 minutach ustaje i jest normalnie 800 obrotów a jak od razu odjadę a obroty maja 1000 to podczas jazdy przerywa tak jak by nie było dopływu paliwa pomórzcie

  4. A w benzynie gdzie moze lezec problem? Czasami sa dni ze ladnie trzyma obroty a czasami sa dni ze nagle hamuje i cyk spada do 600 obrotow i gasnie na swiatłach. fura to : ford focus mk1 1.8 benzyna 2000 rok sedan

  5. czy posiada jeszcze pan fokusa? wypiął mi się jakiś kabelek masy i kompletnie nie wiem gdzie był on przykręcony. przeszukałem cały internet i nie znalazłem odpowiedzi.
    czy mógł by zrobić pan zdjęcie i zaznaczyc miejsca w których jest podpięta masa ?
    email marcinszef45@gmail.com

  6. Ło Panie ! Trza było to ustrojstwo słoniną dobrze owinąć a nie kurła od razu na nowe wymieniać. Taniej by to wyszło i pewność że drugi raz nie pęknie. 😂😂😂 Powodzenia w dalszych naprawach 😁😆👍

  7. Ernest bardzo pomocny filmik! Lecz u mnie była inna przyczyna. Ford Focus Mk2 1.6 100 km lpg duratec 2005 r. – problem jak w opisie. Odkręciłem przepływomierz wyczyściłem sprawdziłem rurkę odmy która u Ciebie byla przyczyną awarii ale wszystko było ok. Co sie okazało… Mam instalacje gazową z lubryfikantem (smarowaniem zaworów ktory był zakrecony) i pod przepływomierzem w obudowie kolektora był zamontowany przewód doprowadzający. Dysza tego przewodu byla wkrecona w kolektor lecz przewód leżał luzem czyli byl otwór z lewym powietrzem. Po zamocowaniu przewodu auto jak nowe! Gdyby nie ten filmik na pewno byloby ciężko dzieki!. Piszę bo może i moja diagnoza sie przyda.

  8. Panowie ! no ja dziś na nierówne obroty silnika wymieniłem świece przewody dalej kicha jak by pracował na 3 cylindry…. co to może być filtr paliwa? podpowiedzcie chłopiska bo dostanę kurwiska do głowy ")

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.