Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Nissan Micra K12 adaptacja przepustnicy

Nissan Micra K12 adaptacja przepustnicy

Nissan Micra K12 adaptacja przepustnicy

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Niekoniecznie prosty, ale bezpieczny i niewymagający komputera sposób na adaptację przepustnicy w samochodzie Nissan Micra K12.

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

26 komentarzy do “Nissan Micra K12 adaptacja przepustnicy”

  1. Auto Mamy,objawy zabrudzonej przepustnicy- skaczące, nierówne obroty,pierdzenie z tłumika i bardzo duże spalanie . Wszystko robione zgodnie z instrukcją,adaptacja działa jedynie do momentu ponownego uruchomienia auta. Przy następnym odpaleniu obroty znowu 1000-1500 obr na jałowym.

  2. Dziękuję Bardzo za podpowiedz aleeee,u mnie Nissan Tiida 2012r 1.6 ,według twojego instruktarzu nie działało 😉
    U mnie jak i wszystkich Nissanach nie ważne jaki silnik po 2012r,procedura jest taka…
    1) Rozgrzać silnik do włączenia się wentylatora chłodnicy ,wyłączyć silnik odczekaj 10s.
    2)Włączyć stacyjkę w pozycje ON i liczymy 1..2..3..i wciskamy pięć razy pedał gazu nie ważne czy wolno czy szybko!

    puszczamy pedał gazu i liczymy 1..2..3..4..5..6..7..ii w 8 naciskamy pedał gazu aż lampka zacznie mrugać (czas trzymania nie ważny)
    3)Jeśli zacznie mrugać to trzymamy cały gaz i czekamy kiedy przestanie migotać, kiedy przestała liczymy 1..2..3.. i zapalamy silnik !
    U mnie nie ważne czy ze sprzęgłem czy bez aby tylko uruchomić!
    Mało tego w taki sposób można wiele zadań dać do wykonania komputerowi właśnie przez pedał gazu-kasowanie błędów itp…
    Ja po 4 latach wyczyściłem sam przepławkę z demontarzem i przepływomierz bez demontowania na błysk wszystko iii
    Silnik pracował bardzo gładko podczas jazdy ale na postoju obroty spadały tylko do 950 obr/m i nie równo wchodziły!
    Po Adaptacji (nauki przepływomierza wolnych obrotów) obroty spadły na 850 obr/min i gładko wchodzą jak i spadają po dodaniu gazu!
    Ile zaoszczędziłem czyszczenie 200zł +150zł podpięcie kompa do adaptacji =350zł 🙂

  3. Witam. Działa cały czas obroty były 1100 lub nie cały 1000 świeci się check, teraz obroty spadły do ok 650 🙂 natomiast check się zaswiecil ale myślę że muszę kompa podpiąć 🙂 mimo wszystko serdecznie polecam 🙂

  4. Czy to jest tez dobry sposob na diesel? Bo tez mam podwyzszone obroty. Pytam sie dlatego ze mi nie zapala sie dioda w ogole. Obroty tez rosna po okolo 2 min do 1,5 i juz sama nie wiem czemu.. Moze ta przepustnica nie dziala i trzeba wymienic.. Moge prosic o pomoc?

  5. Dziala. Ale po wylaczeniu silnika na na chwile i po wlaczeniu go spowrotem, nie pamieta ustawien i znow ma powyzej 1000rpm. Mam jeszcze blad sondy lambda, pytanie czy to ma cos wspolnego z tym ze auto nie pamieta ustawien przepustnicy?

  6. Może wydawać się to dziwne pytanie ale jakie mogą być skutki nieskalibrowanej przepustnicy, ja swoja k12 jeżdżę już parę miesięcy z obrotami ustawionymi na 1000 przy odpalaniu i jakoś większych problemów nie widzę

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.