Przejdź do treści
Strona główna » Blog » OBJAWY USZKODZENIA REGULATORA NAPIĘCIA W ALTERNATORZE W SAMOCHODZIE | ForumWiedzy

OBJAWY USZKODZENIA REGULATORA NAPIĘCIA W ALTERNATORZE W SAMOCHODZIE | ForumWiedzy

OBJAWY USZKODZENIA REGULATORA NAPIĘCIA W ALTERNATORZE W SAMOCHODZIE | ForumWiedzy

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Jeżeli napięcie ładowania jest niższe niż 14V lub wyższe niż 14,5V, to prawdopodobnie masz problem z regulatorem napięcia w alternatorze. Uszkodzony regulator napięcia w alternatorze będzie powodował różne objawy, np.:
– wspomaganie kierownicy nie będzie działać poprawnie
– żarówki mijania i inne będą się szybko zużywać (przepalać)
– lampki na desce rozdzielczej / liczniku będą migać, gasnąć, zapalać się jak w choince
– ABS i AIR-BAG kontrolka w desce rozdzielczej może się świecić i te układy nie będą działać.
– elektrolit w akumulatorze się zagotuje, odsłaniając płyty i alternator się uszkodzi

Opcje rozwiązania problemu:
1. Oddać samochód / alternator do regeneracji/naprawy do warsztatu zajmującego się alternatorami
2. Samodzielnie wymienić regulator napięcia i sprawdzić
3. Wymienić samodzielnie cały alternator na inny. Często używany, sprawny możemy kupić na szrocie lub allegro za 60-120 zł, w pełni sprawny. Lepszy oryginał używany, niż nowy zamiennik.
Z takiego całego sprawnego używanego alternatora możemy przemienić regulator napięcia do naszego.

Należy na samym początku zweryfikować, czy klemy są dobrze dokręcone do akumulatora.

Film dotyczy: OPEL ASTRA G 1.6 16V X16XEL 1998 r.

Zobacz, jak wymienić regulator napięcia lub cały alternator: 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=8EBFacBB03o

Zobacz też inne poradniki elektryczne:
Jak podłączyć łączniki krzyżowe i schodowe:

Jak podłączyć łącznik krzyżowy z dwoma łącznikami schodowymi:

Jak podłączyć łączniki schodowe – sposób nr 1:

Jak podłączyć łączniki schodowe – sposób nr 2:

Jak podłączyć łączniki schodowe – sposób nr 3:

Jak podłączyć regulator temperatury z czujnikiem podpodłogowym – OSPEL RTP-1Y 230V:

Jak podłączyć ściemniacz LED – OSPEL ŁP-8UL2 – montaż i programowanie:

Jak podłączyć łącznik świecznikowy – sposób nr 1: https://www.youtube.com/watch?v=ZXIyZHpUVtE
Jak podłączyć łącznik świecznikowy – sposób nr 2:

Jak podłączyć łącznik świecznikowy – sposób nr 3:

Jak podłączyć łącznik jednobiegunowy – instalacja elektryczna bezpuszkowa:

Jak podłączyć łącznik jednobiegunowy – instalacja elektryczna puszkowa:

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

—————————-
UWAGA
Niebezpieczeństwo porażenia prądem elektrycznym!
Prace instalacyjne może wykonywać osoba o odpowiednich kwalifikacjach.
Przed przystąpieniem do prac należy wyłączyć napięcie w instalacji elektrycznej.

——————————–
#REGULATOR #NAPIĘCIE #OPEL #ASTRA #ASTRAG #Instalacja #ForumWiedzy #Elektryka #Vteka #12V #Poradnik #Tutorial #Manual #Instrukcja #ForumWiedzy #Informacja #YouTube

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

19 komentarzy do “OBJAWY USZKODZENIA REGULATORA NAPIĘCIA W ALTERNATORZE W SAMOCHODZIE | ForumWiedzy”

  1. Moze odkopie temat.. w e60 mam tak, ze potrafi sie zapalic abs, trakcja i zgasnac po chwili, do tego przy ruszaniu miga mi swiatelko w srodku od oswietlenia mimo ze powinno byc wylaczone, wycieraczki osowo sie zatrzymuja zamiast na swoim miejscu, xenon lewy przestal swiecic

  2. Witam w mojej Toyota Corolla 99r. Przepalają się żarówki średnio raz na dwa tygodnie. Dziś kupiłem miernik i sprawdziłem napiecie. Przy uruchomionym silniku napięcie na akumulatorze skaczę od 12V do 16,8V odpowiednio podczas dodawaniu gazu. Sprawdziłem też że przy uruchomieniu wszystkie elektrycznych rzeczy bez dodawania gazu napięcie na aku utrzymywało się od 15V do 15,5V. I nie wiem czy to alternator cały czy sam regulator ma ktoś jakiś pomysł może. Z góry dziękuję za odpowiedź.

  3. Też mam Astrę G. Z ciekawości zmierzyłem napięcie na aku, w czasie gdy silnik pracował na wolnych obrotach (na postoju). Wyszło stabilne 14,6 V, więc chyba na razie nie ma powodu do niepokoju ?

  4. Też to przerabiałem jakieś dwa tygodnietemu znaczy się regulator napięcia w mojej asterce F z silnikiem takim samym jak pan Bogdan z kanału forum wiedzy u mnie przygasały kontrolki wszystkie i nie równo pracował silnik falował ładowanie było w granicach 15,5V

  5. W nowych modelach forda napięcie ładowania może wynosić około czy nawet ponad 15 V i jest to normalne, wynika to z tzw. "inteligentnych" alternatorów sterowanych przez moduły elektroniczne, ładowanie pojawia się wtedy gdy sterownik nadzorujący napięcie w instalacji uzna to za stosowne. Precyzyjniej mówiąc napięcia które podałeś w opisie są słuszne dla samochodów starszych, chociaż z tym trzeba uważać bo sporo nowych samochodów bazuje na starych rozwiązaniach, trzeba poprostu znać specyfikę danego modelu.

  6. U mnie było to samo żarówki się popalily nawet zarowki od dlugich bo nie potrzebnie wlaczylem wspomagania nie było kontrolki zwariowały ale do domu powoli przyjechałem był walniety regulator napięcia .

  7. U mnie jest tak ze światła mijania, oraz te w aucie do oświetlenia, przygasają, przez co trudno jest w nocy jeździć autem bo światła mijania nie palą całą mocą , wiesz co to może być?
    Alternator miałem regenerowany i nadal to samo :/

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.