Loading…

Świece Żarowe i Zapłonowe Wymiana

Wymiana Świece Żarowe i Zapłonowe
Mechanik Kontakt
[PL/EN] Renault M4R 2.0 16V - Diagnostyka wypadania zapłonu, wymiana świec, demontaż kolektora

[PL/EN] Renault M4R 2.0 16V – Diagnostyka wypadania zapłonu, wymiana świec, demontaż kolektora



[1080p] [ENGLISH SUBTITLES / NAPISY PL] Poradnik diagnostyczny dla wszystkich samochodów Renault wyposażonych w silnik M4R – Laguna III, Megane III, Fluence (FL), Scenic III, Clio III, Latitude itp. Silnik stosowany także w Nissan Qashqai, X-Trail itp. – oznaczenie MR20DE.

-= SPIS TREŚCI – SZYBKO SKOCZ DO INTERESUJĄCEGO CIĘ FRAGMENTU =-

00:01 – Wstęp
00:21 – Objawy usterki
02:07 – Diagnostyka komputerowa za pomocą Renault CAN Clip
04:22 – Demontaż kolektora ssącego
11:20 – Demontaż cewek zapłonowych
11:56 – Demontaż świec zapłonowych
12:38 – Przyczyna problemu – pęknięty izolator świecy zapłonowej
14:38 – Ścieżka diagnostyczna w przypadku innych przyczyn usterek
15:58 – Tymczasowy montaż kolektora ssącego w celu wykonania próby
17:03 – Pomiar ciśnienia sprężania – ogólne zasady
17:50 – Pomiar ciśnienia sprężania – blokowanie podawania paliwa przy użyciu Renault CAN Clip
18:11 – Czy warto wymieniać wszystkie cewki zapłonowe przy okazji wymiany świec ?
18:52 – Ogólne zasady postępowania oraz montażu świec zapłonowych
19:50 – Montaż świec zapłonowych
21:05 – Montaż cewek zapłonowych
21:53 – Montaż kolektora ssącego
25:12 – Kasowanie adaptacji komputera wtrysku
26:16 – Próbny rozruch silnika
26:42 – Próba drogowa
27:15 – Zakończenie

-= POWIĄZANE MATERIAŁY WIDEO =-

Pomiar ciśnienia sprężania (kompresji) na przykładzie silnika L7X (3.0 V6 24V):

-= LAGUNA FAN =-

Polecam Wam kanał kolegi Laguna Fan również traktujący o Renault:
https://www.youtube.com/user/nio55ut

-= PATRONITE =-

Jeśli chcesz wspomóc rozwój kanału, możesz to zrobić za pomocą Patronite:
https://patronite.pl/misiekstaszic

Wspierają Ci którzy chcą, nikogo nie namawiam ani nie wymuszam. Z góry dziękuję – przekazane przez Was pieniądze zostaną przeznaczone na sprzęt potrzebny do realizacji nagrań wideo.

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

46 thoughts on “[PL/EN] Renault M4R 2.0 16V – Diagnostyka wypadania zapłonu, wymiana świec, demontaż kolektora

  1. Oczywiście film bardzo profesjonalny ciekawi mnie czy ma pan napisany scenariusz czy mówi pan to tak bez zająknięcia z głowy chyba raczej nie , najlepsi aktorzy robią duble danej scenki po kilka razy ciekawi mnie i pewnie nie tylko mnie jak długo kręci się taki filmik trwający 20 minut i ile trwa później jego montaż i na jakim to robi się sprzęcie.Niech pan zdradzi troszeczkę tajniki powstawania takiego fantastycznego filmiku.Nie jestem dla pana żadną konkurencją jestem po prostu ciekawy powstawania takiego filmiku
    Pozdrawiam

  2. Mi się to samo zdarzyło z Ngk. Odtąd tylko Denso. O Boschach nie wspominam kiedyś to była marka teraz badziew. Do tej pory mam świece z ich podwójnym zielonym ringiem zero rdzy.Z niebieskimi poniżej metra mułu.

  3. Thank you from Argentina! I have understood your video thanks to the subtitles. I have a Renault Latitude 2.0 and the procedure is the same, they both have the same engine.

  4. Tak przy okazji, co może być przyczyną, że ten silnik (w Lagunie 3), gdy temperatura otoczenia jest niska, bardzo ciężko odpala "na zimnym", tj. bez dodania gazu ani rusz? Akumulator jest nowy, przepustnica swego czasu czyszczona, deska rozdzielcza nie sygnalizuje problemu.
    Pozdrawiam

    1. Mam ten sam problem jak jest ciepło auto pali jak z salonu jak zimno 3 razy trzeba guzik wcisnąć i dopiero odpala jakby na 3 cylindrach.

  5. Czy można się z Tobą w jakiś sposób skontaktować poza komentarzami? Czy prowadzisz jakiś serwis i można oddać autko w Twoje ręce do naprawy? 🙂

  6. A czy jakaś wartość wypadania zapłonu jest dopuszczalna? Mi żaden błąd nie wyskakuje, auto pracuje równo, mimo wszystko Clip w parametrach pokazuje wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach, tym większe im podróż trwa dłużej, rozkład jest różny, dzisiaj wymieniałem świece i po 35km wartości wypadania zapłonu to 21-15-10-3, przy trasie ok 5km 3-0-2-1 (trzeba pamiętać by nie zgasić auta po trasie a przed sprawdzeniem tych parametrów, bo wtedy liczniki wypadań są zerowane!). Czy wypadanie zapłonu w prawidłowo działającym aucie (nie mówię o aucie idealnym, bo taki nie istnieje) powinno być równe zero na każdym cylindrze niezależnie od długości trasy czy jednak zawsze coś tam Clip pokaże? No i może ktoś wie przy jakich wartościach wyrzucany jest błąd? Bo ja żadnego nie mam i auto pracuje ładnie, bez klekotu itp… No i wiecie może jeszcze jaki czujnik odpowiada za zliczanie tych wypadań? Może on przekłamuje?

  7. Excelente video! Consulto: 1) que el motor vibre suavemente en ralentí y se sienta al tacto en el volante y esta aumente un poco al presionar el pedal de freno, siempre en ralentí, en un motor M4R 2.0 16v cvt, que fallo es si es que hay fallo? 2) Al poner el cambio D y R, en ralentí, se siente un golpe de acople: esto es normal en fluence cvt, o es un fallo? Muchas gracias!

    Doskonały film! Konsultuję: 1) czy silnik wibruje płynnie na biegu jałowym i czuje się w dotyku na kierownicy a to trochę nasila się przy wciskaniu pedału hamulca, zawsze na biegu jałowym, w silniku M4R 2.0 16v cvt co to usterka jeśli jest niepowodzenie? 2) Przy włączaniu skrzyni biegów D i R na biegu jałowym czujesz uderzenie sprzęgła: jest to normalne przy płynnym cvt, czy to usterka? Dziękuję Ci!

  8. Hi, i have a problem with my Fluence(same engeine) that i cant seem to find the answer to – when engine is warm the car will rev it self some times to around 1400 to 2000rpm, when not in gear. when is in a gear it try's to rev itself but it can't, you can feel trying to rev by itself but if i don't also press the acceleration pedal it quicly returns to normal. So far i had done the fallowing. 1 changed filters and cleaned the trotle body this did not worked also had the car scanned bu no error message was found. 2 i buyed a new throttle body installed that one had it paired with the car computer – that did not solve the problem either again had the car scanned and with no results – no error code. Any idea what else can cause the car to rev itself? Thank you!

  9. Mam takie pytanie czysto teoretyczne 🙂 Skoro w lagunach III sa silniki 1.6 16v takie jak w Lagunie 2 to czy daloby sie przelozyc silniki 1.8 czy 2.0 z II do III ? 🙂

  10. Hey there, id like to contact you for an advice on a problem with my Laguna 3 2.0 16v from 2011. Injection and Esp fault messages appear on the computer, mostly when the car is cold and im going down from a hill road downway. I changed few presure sensors and also the front lambda sensor because a diagnostic showed an error there and for 2 days it was better but now its all back again. Is there a way to contact you for a bit of advice ? Thanks and regards from Prague

  11. Witam posiadam clio3 2.0 z tym silnikiem m4r ostatnio czyscilem przepustnice w środku cała , obroty zatrzymują się na 1000 i powoli spadają na750 co to może być? Co zrobić pozdrawiam dzieki ja jakąś kolwiek pomoc były też wymieniane świece.

  12. laguna 3 z 2008 roku 2,0 ,140 .benzyna ,nierowna praca silnika po rozgrzaniu [pracuje na trzech tlokach] komputer wyswietla sprawdz uklad wydechowy,silnik zimny praca normalna,w czwartek wrocil z serwisu ,niema potrzeby wymiany cewek zaplonowych ,komputer nie rejestruje wypadania zaplonu ,prosze o pomoc.

  13. w Megane 2 1.4 98km wypadanie zaplonu na innym programie niz clip pokazuje wypadanie zaplonow na wszystkich cylindrach, objawia sie to drganiem silnika na wolnych obrotach, ktore czuc wewnatrz auta. Poduchy silnika wszystkie 3 wymienione na nowe, wymienione swiece i podmienione cewki caly komplet i to samo, gdzie szukac co moze byc ? przepustnica, uszczelki kolektora ?

  14. witam mam pewien problem z moja laguna 2 1.8 z lpg otóż po odpaleniu zimnego silnika po kilku sekundach zaczyna sie trząść przez tez kilka sekund obr ok 1.1 potem spadają do normy.Nikt nie moze mi tego zdiagnozowac:/ pomóż kolego

  15. Tak patrze na ten film… w sumie żadna filozofia, nie rozumiem więc czemu żaden mechanik, czy tani, czy drogi nie chce wymienić mi świec i sprawdzić kompresji… Chyba jak i w innych autach zrobię to po prostu sam… Najtrudniejszym etapem wydaje się samo wykręcenie świec tak de facto… Obawiałem się, że ten kolektor na 100 śrubach jak usłyszałem po raz kolejny, że to minimum 4-5h roboty… Oni chyba chcieli te świece przez wydech wymieniać… Jedyny problem dla amatora to clip i klucz dynamometryczny do przykręcenia świeczek ale się pożyczy 😉 Bardzo dziękuję za CENNY film…

  16. mam scenica 1.6 16v 2005. na zimnym dopiero za 3 razem odpala a na
    ciepłym normalnie. problem tkwi właśnie też w obrotach bo jak stoi
    samochód na luzie to te obroty spadają i silnikiem trzesie że mało co
    nie zgaśnie.
    przepustnica jest czysta, sprawdzałem chyba poprzedni właściciel też o tym pomyslał bo była czyściutka.
    w clipie wywala błąd obwód regulacji faz rozrządu i obwód czujnika
    czynnika chłodzącego (klimy) którego nie da się skasować. błąd ze
    zmiennymi fazami da sie skasować ale po przejechaniu powraca. koło kzfr
    nie słychać aby hałosowało. rozrząd był jakieś 7 tys temu wymieniany nie
    wiem czy z kołem ale był.
    Mam samochód w rękach od tygodnia i nie wiem od kiedy jest problem z obrotami i błedem z obwodem zmiennych faz rozrządu.
    odpinałem wtyczkę od elektrozaworu zmiennych faz rozrządu i samochód
    czuć że gorzej się rozpędza ale przy rozruchu tak samo pali jak i z
    podpiętym.

    Macie jakieś pomysły ?

Dodaj komentarz

Zadzwoń!