Przejdź do treści
Strona główna » Blog » [PL/EN] Renault – naprawa połączenia masowego lamp tylnych

[PL/EN] Renault – naprawa połączenia masowego lamp tylnych

[PL/EN] Renault - naprawa połączenia masowego lamp tylnych

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



[4K] [ENGLISH SUBTITLES / NAPISY PL] Częsty problem pojazdów Renault – tzw. „dyskoteka” lamp tylnych. Przygasanie świateł w trakcie hamowania lub używania kierunkowskazów, żarzenie się wszystkich żarówek, przyspieszona praca kierunkowskazów. Naprawa jest szybka, prosta i przyjemna.

-= SPIS TREŚCI – SZYBKO SKOCZ DO INTERESUJĄCEGO CIĘ FRAGMENTU =-

00:01 – Wstęp
00:35 – Objawy usterki
03:24 – Uzyskanie dostępu do kostki lamp – Laguna 2 Hatchback
04:06 – Uzyskanie dostępu do kostki lamp – Laguna 2 Grandtour (Kombi)
04:22 – Przyczyna usterki
06:01 – Naprawa
07:22 – Efekt końcowy
07:38 – Kasowanie usterek – Laguna 2 ph 1 – Renault CAN Clip
09:24 – Kasowanie usterek – Laguna 2 ph 1 – DDT2000
10:03 – Zakończenie

-= LAGUNA FAN =-

Polecam Wam kanał kolegi Laguna Fan również traktujący o Renault:
https://www.youtube.com/user/nio55ut

-= PATRONITE =-

Jeśli chcesz wspomóc rozwój kanału, możesz to zrobić za pomocą Patronite:
https://patronite.pl/misiekstaszic

Wspierają Ci którzy chcą, nikogo nie namawiam ani nie wymuszam. Z góry dziękuję – przekazane przez Was pieniądze zostaną przeznaczone na sprzęt potrzebny do realizacji nagrań wideo.

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

44 komentarze do “[PL/EN] Renault – naprawa połączenia masowego lamp tylnych”

  1. Cześć. Może i głupie pytanie: w L2PH2 grandtour tylne przecimgielne mają się palić obie? Bo u mnie pali się tylko prawa, sprawdzałem na wtyczce i nie dochodzi prąd, z tego co kojarzę to jak już się pali jedna to powinna od strony kierowcy…

  2. Hi,
    I have a Laguna II pre-facelift from December of 2004. It is equipped with an rain and light sensor but from factory only has activated the rain sensor. I activated the light sensor with the renault clip but isn't working. In the dash says that the auto lights are activated but isn't actually working.
    I don't know if it's a fault from the rain sensor because it's working good for the rain, but isn't detecting the light, the lights doesn't even turn on.
    If you know what can bee I will be appreciated. Thank you 🙂

  3. U mnie dzieje się tak w kombi w prawej tylnej lampie ale co ciekawe jak w nią puknę to się na chwile poprawia. Wyjmowałem żarówki czyściłem papierem nic nie jest przypalone i wytopione, wtyczki wypsikane kontaktem. Odpiąłem instalacje haka bo nie miałem przeciwmgielnych i wróciły ale od tej pory mam czasami tą choinkę…

  4. Wlasnie zostalem posiadaczem laguny 2 kombi 2.0 z 2003r i zauważyłem ze mi sie jarzy na desce rosdzielczej przeciwmgielne. Teraz juz wiem co zrobić. Czekam na wiecej filmików o lagunie 2.

  5. czy w moim przypadku też taka naprawa pomoże? u mnie pojawił się ostatnio taki problem, ze lewe tylne światło czasem gaśnie, jak pukne w tą obudowe wewnątrz bagażnika to sie zapala. Póżniej jak odstawie auto i znowu odpale po jakimś czasie to ten proces trzeba powtórzyć b o lampka nie świeci.

    nic nie rozbierałem jeszcze i tam nie zaglądałem bo nie miałem na to czasu

  6. Zrobiłem tak i było dobrze do póki nie wcisnąlem hamulca. Czasami jest dobrze czasami jak jedziemy to po włączeniu kierunku w lewo i wciśnięciu hamulca przestaje cykać dźwięk i z tyłu szybciej miga razem ze stopem czasami jak wcisne tylko stop zapala się na desce zielona lewa strzałka i z tyłu delikatnie kierunek, a czasami jest dobrze.

    Tak się zastanawiam czy to nie wina zwarcia na kostce przy kierownicy /?

  7. Hei Bro.. Your Video is amazing man. I had the similar issue. Except when I press the brake and right indicator at the same time i have same issue. Indicator bulb flashes very frequently and brake light don't flash. I tried to apply copper grease but it didn’t help. Do u have any idea what it can be?

  8. Pytanie może z innej beczki, ale nie mam gdzie napisać. Czy jak samochód ściąga mi na lewo (laguna 2 1.8 16V hatchback), a wykluczyłem juz łożyska na amortyzatorach, zbieżność, powietrze w oponach i samo zużycie opon. Co może być jeszcze problemem? Z góry dzięki za odpowiedź:)

  9. Mialem to w swojej lagunie – ale sie z tym nameczylem – w koncu jakis mechank mi ten kabel poprawil – swietne filmy!  Dzieki Tobie i Laguna Fanowi – naprawilem juz wyswietlacz klimy, wymieniam sam filtr kabinowy, i powietrza 🙂 żarówki, świece. rewelacyjne filmy 🙂

  10. Czyli tak? Prostujemy lutownicą (już nie używaną przez elektroników???) styk? A dlaczego on się wygiął? Drapiemy papierem ściernym? I mamy w dupie, że nadal masa jest kiepska? Dobry mistrz jesteś.

  11. Kolega w Megane II przez dziadowskie wtyczki zastosowane przez Renault i taki sam problem dostał mandat i poleciał jeszcze w koszty przeglądu a także musiał odbierać dowód bo mu go zabrano. Ja bym tym samochodom nie ufał, niby fajne z wyglądu i komfortowe, ale nigdy nie wiesz co Cię czeka na drodze i czy rano odpali…

  12. Jezdziłem kilkoma lagunami 2 chciałem kupić bo mi się podobał komfort jazdy szukałem w benzynie , szybko jednak przekonałem się że to bubel na kółkach laguna 2 to taki szmelc że strach tym jezdzic bo niewiemy czy rano odpali falujące obroty w elektryce szyb to cyrki sie działy czujniki kół itd.dopiero od 2005 po lifcie był względny spokój lagunka 3 fajnie się tym jezdziło miałem akurat okazje niedoceniona 3 generacja naprawde udana

  13. Miałem to samo w prawej lampie z tym ze to 2004 rok u mnie i żadnych komunikatów. Sam przez przypadek zauważyłem usterkę. Wyczyściłem papierem ściernym , kostkę, styki i podgiąłem blaszki w kostce i na razie jest git 🙂
    Dzięki za podpowiedz 🙂

  14. Porażka, sam mówisz o słabym połączeniu a naprawiasz stare. Trzeba wzmocnić masę (np. Dodatkowym przewodem) i nigdy nie będzie już problemu z masą w tylnych światłach, godzina pracy i koniec z tym. Poprawa przegrzanego styku to nie naprawa. Pozdrawiam

  15. Ja mam inny problem, dolna czesc tylnej lewej lampy (jak ta w 0:25) swieci, ale na styku we wtyczne ma doprowadzone 10,5V zamiast 12V co sprawia ze jest nieco przygaszona wzgledem lamp na klapie i po prawej stronie. Hamulec i kierunkowskaz dzialaja bez problemu i maja pelne 12V. Zastanawiam sie czy to moze byc problem z polaczeniem na wiazce idacej do tylnej lampy. Jakis czas temu mialem rozbierana tapicerke po lewej stronie bagaznika, moze ktos rozlaczyl jakies kable i ponowne polaczenie nie trzyma jak powinno. Mial ktos podobny problem kiedys?

  16. Witam. Laguna 2 1.8 16v 2002r Mam problem tego typu że na zimnym silniku na biegu jałowym obroty dochodza do 1700 i w trakcie jazde sam dodaje sobie gazu. Przy ciepłym silniku dojeżdżając do skrzyżowania na luzie ze spadajaca prędkością spadają również obroty silnika, przy zatrzymaniu wynasza 900 obrotów, przy wiekrzych obrotach szarpie i jak by mu mocy brakowało i wystarczy troche popuscic z gazu i ciągnie dalej. Gdzie szukać przyczyny. Czy może to byc przepustnica. Koło zmiennych faz rozrządu i rozrzad wymienialem w maju.zeszłego roku więc kolo jest ok. Prosił bym o porade gdzie szukać. Z góry dziękuję

  17. Witam. Mam może głupie pytanie. W klapie bagażnika są 3 żarówki (wsteczne, przeciwmgielne i postojowa). Zgodnie z instrukcją jest tam żarówka P21W/5W. Po co? Skoro tylko lampa w nadwoziu zmienia jasność przy hamowaniu. Skoro z tyłu są 2 żarówki dwuwłóknowe to czy przy hamowaniu nie powinny zmieniać jasności obie tzn w klapie i nadwoziu? 😉

  18. Cześć. Występuje u mnie od pewnego czasu ok. miesiąca problem z szarpaniem silnika. Objaw występuję podczas jazdy. Silnik nie gaśnie, obaj zanika wyłącznie przy 3(+) tyś. obrotów. Jakaś propozycja ? Przerabiałeś może taki temat?

  19. Witam mam problem z alternatorem w Renault Espace 4, cały czas pali mi każdy alternator który włożę do auta, a jak włożyłem alternator, który nie jest wodny to ładowanie jest ponda 16v, nikt nie wie jak mi pomóc. W jaki sposób mogę się z Panem skontaktować

  20. Pytanie mam. Czy to normalne że po odpaleniu włącza się ogrzewanie tylnej szyby? (wiem bo radio szumi) chociaż kontrolka się nie zapala. Żeby wyłączyć muszę włączyć i wyłączyć ogrzewanie przyciskiem. Da się to wyłączyć jakoś?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.