Przejdź do treści
Strona główna » Blog » VW 1.2 TSi objawy zużytego łańcucha rozrządu, VW NOISY TIMING CHAIN rattling Noise

VW 1.2 TSi objawy zużytego łańcucha rozrządu, VW NOISY TIMING CHAIN rattling Noise

VW 1.2 TSi objawy zużytego łańcucha rozrządu, VW NOISY TIMING CHAIN rattling Noise

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Objawy zużytego łańcuszka rozrządu na przykładzie vw polo 1.2 tsi
VW NOISY TIMING CHAIN EXAMPLE

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

46 komentarzy do “VW 1.2 TSi objawy zużytego łańcucha rozrządu, VW NOISY TIMING CHAIN rattling Noise”

  1. Niekoniecznie musi to być zurzyty łańcuch, hałas powoduje też cięgno regulatora turbiny. Była w tej sprawie akcja serwisowa już w 2012 roku, wstawiają 2 mm podkladkę i problem z głowy. Radzę dobrze sprawdzić skąd słychać "terkotanie".

  2. Posiadam Jette 1.2 PSI sto osiem tysięcy przebiegu. I robi takie coś
    Po uruchomieniu robi kilkusekundowy grzyt i cichnie.
    Świetnie opowiedziałeś sposób jak działa napinacz pod wpływem ciśnienia oleju. Tera z wiem jak to działa, a jak są luzu łańcuszka to daje taki objaw. Szacun super filmik.

  3. Kolego ratuj! Czy uszkodzony łańcuch rozrządu może powodować wypadanie zapłonu na 2 cylindrze? Czy to raczej tłok? Fabia II 1.2 TSI 86km. Na zimnym kompresja na tym cylindrze 13, reszta 15,4. A na ciepłym wszystkie mają równa kompresję. Dodam jeszcze, że kable, cewka, przewody, świece, wtryski, pompa wysokiego ciśnienia sprawdzone.

  4. Witam. Czy silniki 1.2 MPI 75KM skody też mają ten problem? Czy znacznie rzadziej występuje? Mam 130tyś km przebiegu, auto skoda rapid z 2013r. i narazie cisza. Zastanawiam się profilaktycznie jest sens go wymieniać.

  5. Mam pytanko o audi a1 1.2 tfsi CBZA. Gdy sporadycznie, przy odpalaniu (najczesciej po nocy na zimnym) slychac bylo przez okolo 2 sekundy metaliczne dźwięki zdecydowalam sie na wymianę zestawu rozrządu. Problem w tym, ze teraz dźwięk pojawia się przy 99/100 odpalaniu silnika. Ktoś ma pomysł dlaczego tak się dzieje?

  6. Kupiłem samochód który wydaje dosłownie taki sam dźwięk przy odpalaniu na zimnym, wróciłem do mechanika od którego samochód został zakupiony i gość wmawiał mi że każde auto na zimnym tak robi ponieważ poziom oleju jest niski przy pierwszym odpalaniu 😂 oczywiście auto zostało zwrócone.

  7. Dla wszystkich zainteresowanych oraz dla Pana mechanika proponuję zobaczyć sobie filmik z silnikiem 1.4 TSI 150 KM oczywiście już na pasku rozrządu. Zimny rozruchu -4.5 ° C. Tu jest dopiero terkot.
    Dlatego jeszcze raz proszę Pana fachowca by nagrał filmik po wymianie łańcucha rozrządu w silniku TSI.

  8. Szanowny Panie. Jeżeli napinacz jest hydrauliczno mechaniczny to nie za bardzo rozumiem jak napinacz ma zadziałać mechaniczne przed uruchomieniem silnika. No chyba że jest mechaniczno elektryczno hydrauliczny. Dla potwierdzenia Pańskiej diagnozy proszę nagrać film z silnikiem TSI w roli głównej po wymianie kompletnego rozrządu.

  9. Witam,
    Film już starszy ale mimo wszystko zapytam. Posiadam skodę Octavię 2 2008r z 1.8 tsi cdaa. Przebieg oryginalny 350tys. W moich rękach od 250 tys.
    W książce serwisowej (prowadzona do 243 tys w ASO PL) nie ma żadnych informacji aby był wymieniany rozrząd. Na dzień dzisiejszy nie mam żadnych objawów zużycia łańcucha. Pytanie moje polega na tym- czy jest to możliwe?. Pytałem mechaników- mówią, że nic nie słychać by działo się coś niepokojącego. Mimo, że mieszkam we Wrocławiu, samochód praktycznie wcale nie jeździ po mieście (posiadam auto służbowe) 85%-90% eksploatacji to trasa
    Oleje filtry zmieniam co 8-10 tys.

  10. Panie miły mam po odpaleniu na zimnym cykanie i strzelanie z okolic rozrzadu przez minute dwie w tym czasie odczówalne w srodku w samochodzie vibracje pulsacyjne co to moze byc ? Rolka napinacz z góry dziekuje za podpowiedz?

  11. a co to może być hyundai i10 1.25 87 km wymieniony olej na nowy przebieg 7400 km na zimnym silniku wydaje takie jak by metaliczne dzwieki pukanie czegos tak jak by jak ale nie grzechorze i nie stuka jak u pana na filmie jak się silnik zrobi ciepły słychać takie ciche metaliczne pukanie ale tylko przy obrotach 900 maks 1000 i tylko na postoju jak się wolno toczy na równym cisza.

  12. 3:14 – w swoim 1.2 TSI w skodzince mam z prawej przy tym plastikowym elemencie który dotykasz nieduży przewód, ostatnimi czasy widzę, że jest on zawilżony. Od czego on jest?

  13. Witam. Jestem ciekawy co powiecie na to. https://lm.facebook.com/l.php?u=https%3A%2F%2Fyoutu.be%2FsnSbjjIIf4Q%3Ffbclid%3DIwAR26VhOt03qQlvfPLA1NPAu540N3f_tWz9zJ71czqpgZpdJ22IsKhbFCX_g&h=AT31MezhkK02JZfvSAZa3tay6ucSKjo8Sk17OLnOuxaQvUpWDDaeXaXSMyC-8rSHXKT6_rhkU5kLZE7-9KSUjpG2nISIbrPK0tPqSVLZ4IClCc7svIInkZMJ2PQyBrLfout2dIXnbBtsoqJ932Y1N1o zaden mechanik nie wie co to. Sprzeglo wymienione na nowe. Pompa wody nowa. To sie dzieje na postoju jak i w ruchu. Na wcisnietym sprzegle jak i puszczonym. Na zimnym jak i cieplym silniku. Jeden mechanik powiedzial ze jak sie calkiem nie zepsuje to ciezko powiedzic. Pacjet skoda yeti 2011 1.8 tsi 4×4 146 tys przebiegu. Chodzi o ten metaliczny dzwiek .

  14. Mam zmodyfikowany silnik na łańcuchu, był wolnossący obecnie jest turbodoładowany. Mam zupełnie inny komputer, auto ciężej odpala i długo kręci, czasem nierówno pracuje i czasem słychać chrobotanie takie "grgrgrgrgrgrgrgrgr" na 99% to jest łańcuch, choć podobno mam też taki wynalazek jak wałki balansujące i sam nie wiem.. To może być rozciągnięty łańcuch, a może być co innego no i jeszcze jedno jak trzymam nogę w jednym miejscu i próbuję utrzymać 2.5 tyś obrotów to obroty falują. Co do dźwięku na filmie, bo tu słychać wyraźnie na zewnątrz a u mnie słychać tylko z wnętrza samochodu i głównie na gorącym silniku.

  15. Mam problem z szarpaniem na niskich obrotach i im cieplejszy tym bardziej. Zaswieca sie tezkontrolka cisnienia opon razem z kontrola trakcji i juz wtedy wlasciwie nie da sie jechac tak szarpie. Jak traktorem a za jakis czas calkowicie ustalo. Dzieje sie tak przy dodawaniu gazu tylko i wylacznie. Te kontrolki wyskakuja bez niczego. A po skasowaniu ponownie sie pojawiaja. Wymienione juz przewody i cewka zaplonowa oraz wczesniej jak jeszcze bylo ok po kupnie swieca.
    VW jetta a6 1.2 tsi 2011r.

  16. Witam, wymieniałem rozrzad przy 100 tyś, zestaw INA silnik 2010 rok jeszcze starszy model napinacza, teraz mam 130 i łańcuch znowu słychać, wymieniłem sam napinacz ale wiele to nie pomogło, możliwe żeby po 30 tys znowu łańcuch się wyciągnął ? Praktycznie wystarczy że auto postoi kilka minut i już przy odpaleniu około sekundę słychać łańcuch, co ciekawe czasami silnik chodzi ciszej a czasami głośniej jakby ten lancuch cały czas delikatnie pukał o obudowę czy ktoś także tak ma ?

  17. V A G – KLINIKA czy podpowiesz mi oco chodzi z moim silnikiem 1.2 tsi 105km CBZB. Po padzie akumulatora lekko poszarpuje w zakresie 2000-3000 obr najczęściej na 5-6 biegu. Wymienione świece, przewody zapłonowe, cewka, filtr paliwa

  18. Czesc. Super filmik. Ale mialbym pytanko, posiadam golf 6 tsi 122km 2009r mam tez ten grzechot przy odpaleniu. Czy moglys zdradzic jaka firme tego nowego rozrzadu kupic by problem nie powrócił ? Bo slyszalem, ze od 2010r golfy nie maja tego problemu. Czy moglbym go zastosowac u mnie. Pozdrawiam. 🙂

  19. łańcuchy sie rozciągaja łatwo to sprawdzic ustawiajac walki na znaki, to na rolce z podzialka wału nie ustawi sie na OT tylko bedzie przesuniety moj ma 500tys i jest 5* rozciagniety. max 6* mocniej to juz moze przeskok na zebach wtedy 9* pokaże.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.