Loading…

Świece Żarowe i Zapłonowe Wymiana

Wymiana Świece Żarowe i Zapłonowe
Mechanik Kontakt
Wymiana filtra powietrza Skoda Octavia III

Wymiana filtra powietrza Skoda Octavia III



Krótka prezentacja sposobu wymiany filtra powietrza w samochodzie Skoda Octavia III z silnikiem 1.2 TSI 110 KM.

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

24 thoughts on “Wymiana filtra powietrza Skoda Octavia III

  1. thank you for the video, your are the only one in you tube who make these videos, but I would say that the air filter for the TDI motor looks not like that, I changed the last month in another way and it is totaly different.

  2. podczas wymiany filtra na mrozie (namarzniety plastik) ulamal mi sie jeden z zatrzaskow – ten przy wylocie w strone silnika. Obudowa wydaje sie szczelna, trzymaja ja 3 pozostale zatrzaski i jest skrecona 2 wkretami. Troche jednak ten zatrzask nie daje mi spokoju, jak myslicie dac sobie spokoj i olać bo nic sie nie wydarzy czy mysleć o nowej obudowie filtra ktora jednak do tanich nie nalezy bo ten kawalek plastiku wyceniaja na 200-250zl.

  3. SŁABOOO. Należy dodatkowo ściągnąć małą rurkę od strony szyby auta (widać ją na tym filmie jak jęczy i piszczy) i wtedy można obrócić obudowę o 90 stopni praktycznie do pionu. Podnosimy lewą stronę tą od miarki oleju. Wtedy robota idzie.

  4. Fajna robota, ale moim zdaniem zdecydowanie wygodniej i szybciej zdjęć 2 obejmy z rur dolotowych, wypiąć je całkowicie i wyciągnąć całą obudowę z filtra na stół i wygodnie odkręcić śruby. Robiłem to w 1.4 TSi 140 KM w Leonie (identyczna obudowa jak na filmie) i poszło bardzo sprawnie z demontażem z auta.

  5. Jak zwykle great job 🙂 dzięki materiałowi u mnie wymiana przebiegła równie sprawnie bo w życiu nie wpadłbym że pod obudową są jeszcze dwie śruby mocujące i znając moje szczęście prędzej bym to połamał niż odkręcił. Tak trzymać 👍

Dodaj komentarz

Zadzwoń!