Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Audi A3 8P 1.6B (102KM) LPG – Test samochodu używanego PL

Audi A3 8P 1.6B (102KM) LPG – Test samochodu używanego PL

Audi A3 8P 1.6B (102KM) LPG - Test samochodu używanego PL

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Audi A3 8P 1.6B (102KM) LPG – Test samochodu używanego PL
Wady – Zalety , czy warto kupić ? Jakie są częste awarie? Osiągi silnika 1.6 8V.
Napisz w komentarzach co Ty uważasz o Audi A3 8P .
Zapraszamy do subskrypcji kanału MotoKompas.

1.
Rock Angel by Joakim Karud https://soundcloud.com/joakimkarud Creative Commons — Attribution-ShareAlike 3.0 Unported— CC BY-SA 3.0 http://creativecommons.org/licenses/b… Music promoted by Audio Library https://youtu.be/K8eRXvLL7Wo

2.
De FROiZ – Like Magic

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

45 komentarzy do “Audi A3 8P 1.6B (102KM) LPG – Test samochodu używanego PL”

  1. 100 licznikowe to nie rzeczywiste 100 na godzinę. Licznik praktycznie każdego drogowego auta zawyża prędkość czasem nawet o ponad 10km/h. Już lepiej robić test 0-100 VCDSem ponieważ on bierze sygnał z czujników prędkości obrotowej kół oraz bezpośrednio skrzyni biegów a nie celowo przekłamane wskazanie z zegarów.

  2. witam jakie audi a3 byś polecił za 30 k jaki silnik i który rocznik wymagania aby sie nie psuł ciągle tak 2009r w góre fajnie jak by było quattro ale nie musi być uzywać bd do szkoly w jedna strone 7 km i raz na jakiś czas dłuzsza trasa

  3. Hej! To już 3lata jak się lata..
    A3 8P / BGU 1.6 Sport / 150tyśKM/ Grudzień03/ Srebrna(LY7W)
    Tak samo wymieniłem zacisk tył, zapiekł się po prostu.
    Wycieraczke kupiłem za 30zl z rozbitej na skrócie
    Miałem problem z EGR, który bardzo ciężko było zdiagnozować,ponieważ nie było żadnego błędu, dopiero na rozgrzanym silniku tj90°C samochód podczas płynnej jazdy ze stałą prędkością/obrotami wpadał w drgawki tak jakby gubił zapłon.
    Irytuje mnie apetyt na olej i delikatne drgawki na biegu jałowym. Czytałem, że spowodowane jest to złym wyważeniem silnika.
    Kable / świece / MAF / filtry / poduszki pod silnikiem nowe .
    Buda bez grama rdzy, apetyt na paliwo spory

  4. Jako użytkownik mogę potwierdzić możliwość wystąpienia problemu z hamulcem ręcznym. Przyczyną były oczywiście tylne zaciski. Koszt 300 zł za jeden, plus klocki. Całość, z robocizną to zabawa rzędu 950 zł. Przydarzył się też psikus z łykaniem oleju, teraz już wiem, że przyczyną jest wyciek spod uszczelek pokrywy zaworów, zdiagnozowane na przeglądzie. Martwię się trochę o ten mechanizm tylnej wycieraczki, ktoś miał z nim problem i mógłby przybliżyć ewentualny koszt?

  5. W marcu 2019r sprowadziłem żonie z de a3 sportback z tym silnikiem 1.6bse. przesiadła się z Ibizy to widać różnicę 😁, poza tym że silnik bierze olej i brakuje mu 6 biegu wad nie widzę. Oczywiście montaż instalacji gazowej BRC był obowiązkowy, w zasadzie na całym baku LPG 450km. Pozdrawiam szukających bo znaleźć zadbany egzemplarz to tragedia, mi zeszło 5miesiecy. Pozdrawiam

  6. Mam A3 8P 1.9 tdi bkc 105 km 2006 rok, Bardzo oszczedny silnik, dziennie robie ok 80 km szkoła, praca dom 90 % trasy to krajówka ze spalanie mozna zejsc do 4,6 l/100 km wiec bardzo ekonominiy, tylko ewentualne naprawy nie naleza do najtanszych, ale cos za cos

  7. Mam audi w tej wersji silnikowej. Ogólnie problemów jakiś większych z nią nie ma ,ale muli niesamowicie więc nawet manewr wyprzedzania trzeba odpowiednio zaplanować ,do tego dochodzą bardzo wysokie obroty nawet podczas zwykłej jazdy przykładowo na 50 2100 na czwórce, gdzie w innych samochodach jest około 1800,1900. Osobiście z własnego doświadczenia polecałbym 1.8 T osiągi na pewno lepsze a i spalanie jakoś specjalnie nie odbiega ,natomiast na pewno 1.6 mpi jest mniej awaryjny.

  8. Mam pytanie jakie są najlepsze silniki w tych modelach ? i czy to prawda że był montowany filtr cząstek stałych ? i w jakich silnikach ? bo z nim są problemy jak jest jazda tylko po mieście '

  9. 4:20 ty se sprawdz ile ubylo paliwa TO SIE KUTWA ZDZIWISZ HEH nie wyjdzie to co pokazuje jakies 7,7 8 L tylko 4wiecej w realu na zegarach z gazem to auto sobie pokazuje póxniej na stacji 12 L/100 13 L itd. co pozbywa sie ktos bo gowno wpierdala i benzyne i LPG a gowno z tej ilosci paliwa wynika?

  10. Auto fajne, tylko skrzynia biegów bardzo słaba, w silniku zaczęło strzelać po około 200tys km. Mowie o drugiej generacji audi a3, nowa skrzynia kosztowała mnie 1500 zł, następnie pojechałem na jazdę próbną, z silnika zaczęło się dymić i zaczęło śmierdzieć spalona gumą.. pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.