Przejdź do treści
Strona główna » Blog » [PL/EN] Fiat Punto Evo ('09) i nowsze – Wymiana żarówek podświetlających panel klimatyzacji ręcznej

[PL/EN] Fiat Punto Evo ('09) i nowsze – Wymiana żarówek podświetlających panel klimatyzacji ręcznej

[PL/EN] Fiat Punto Evo ('09) i nowsze - Wymiana żarówek podświetlających panel klimatyzacji ręcznej

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



[4K UHD 2160p] [ENGLISH SUBTITLES / NAPISY PL] Przepalające się żaróweczki podświetlenia panelu klimatyzacji to częsty problem Punto Evo (produkcja od 2009 do 2011 roku) oraz Punto (roczniki 2011 i młodsze). Wymienisz je samodzielnie w maksymalnie 30 minut, koszt jednej żaróweczki to 50 groszy.

!! Serdecznie dziękuję Dominice za użyczenie Kropka celem realizacji tego materiału !!

-= SPIS TREŚCI – SZYBKO SKOCZ DO INTERESUJĄCEGO CIĘ FRAGMENTU =-

00:01 – Wstęp
00:18 – Demontaż radioodtwarzacza
01:01 – Demontaż ramki ozdobnej oraz półkieszeni montażowej radioodtwarzacza
02:16 – Demontaż panelu sterowania nawiewem
02:41 – Wymiana żarówek podświetlających
03:18 – Uwagi końcowe dotyczące montażu całości
03:51 – Podziękowania dla Dominiki za użyczenie Kropka do odcinka 🙂
03:55 – Zakończenie

-= LAGUNA FAN oraz RYSIUNCIO =-

Polecam Wam kanały kolegów „Laguna Fan” oraz „Rysiuncio” traktujące o Renault:

https://www.youtube.com/user/nio55ut – Laguna Fan
https://www.youtube.com/user/rysiuncio – Rysiuncio

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

44 komentarze do “[PL/EN] Fiat Punto Evo ('09) i nowsze – Wymiana żarówek podświetlających panel klimatyzacji ręcznej”

  1. Najgorsza prawa dolna śruba od panelu sterowania klimatyzacją, ta obok uchwytu na kubki. Bez małego klucza w kształcie litery L nie podchodź. Miałem grzechotkę, ale łącznie z bitem i jego nocowaniem nie mieściło się

  2. Dlaczego nie pokazales jak 2 srobke u dolu odkrecasz nie ma do niej podejscia ŁAPKA W DÓŁ za oszustwo .przez takich debili czlowiek tylko traci czas nie ma podejscia do drugiej sroby. Trzeba zdjac konsole srodkowa . Oszust .

  3. Ja musiałem rozbierać panel środkowy żeby dostać się do prawej dolnej śruby a żarówki wymieniłem demontując przedni plastik nawiewu który jest na zatrzaskach. Więcej roboty ale jakoś poszło. Filmik extra. 10/10 Pozdrawiam.

  4. Powiem, tak – 30 minut to może zajmuje to wprawnemu mechanikowi. Mi zajęło to 4h.. Najwiecej meczyłem się z dolna prawą srubą od konsoli nawiewu (nie mialem odpowiedniego klucza grzechotki – za duży a tam jest naprawde malo miejsca – więc trzeba kombinować np bitem ÷ kombinerki) oraz z odwróceniem tej konsoli.. Po za tym o ile idzie jakos wyciągnąc te wtyczki od żarówek, to za diabła nie idzie ich tam zakleszczyc z powrotem.. żeby zię trzymały..(wyłamuja sie zatraski podczas wyciągania – zresztą na filmie też widać ułamane- szkoda że autor nie wspomnial jak je przymocowal) w koncu zrobiłem to klejem na gorąco. .. Generalnie drugi raz bym się tego nie podjął:). Bez tego filmu to już wogóle- więc na pewno jest pomocny….ale pomija pewne etapy wg mnie i daje wrazenie że to takie proste…nie liczcie na to jeśli jesteście niewprawni

  5. WARNING!
    0:47 it's not so easy to remove it, first you need to push it from the right side and then remove it.
    2:25 (last two bolts) it is not possible to remove bolt on the right side using this tools..
    On the video you should show how to remove bolt on the right side..
    I would recomend to start whole process with LAST bolt and then if you made it, rest should be easier..

  6. Witam. Nie mogę wyciągnąć radia w Punto Evo. Wkładam wyjmaki, ale radio nie wychodzi, wyciągają się wyjmaki… Masz jakiś pomysł jak wypchnąć radio? Da się wyciągnąć górna półkę, tą nad nawiewami (po ściągnięciu gumy z półki jest jedna śruba na torks)?

  7. Świetny i pomocny materiał na przyszłość. Ja mam jednak inny problem, ułamało mi się pokrętło sterowania temperaturą (jak ???), czy można je wymienić czy trzeba szukać całego panelu?

  8. W jaki sposób zamontowales oprawki z peknietymi uchwytami? Nie wspominasz o tym na filmie. Klej poszedł w ruch? 2:59 widać różnicę pomiędzy lewa i prawą. Lewa ma stopki ułamane. Z góry dzięki za odpowiedź.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.