Przejdź do treści
Strona główna » Blog » JAK SPRAWDZIĆ MASĘ NA SILNIKU I KAROSERII SAMOCHODU | ForumWiedzy

JAK SPRAWDZIĆ MASĘ NA SILNIKU I KAROSERII SAMOCHODU | ForumWiedzy

JAK SPRAWDZIĆ MASĘ NA SILNIKU I KAROSERII SAMOCHODU | ForumWiedzy

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Zobacz, jak sprawdzić, czy masa jest na silniku i karoserii pojazdu.
Dobre połączenie ujemnego bieguna akumulatora z silnikiem i karoserią jest bardzo potrzebne, by wszystkie urządzenia elektryczne działały poprawnie.

👊 SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

#Masa #Silnik #Karoseria #Samochód #Auto #Mechanika #ForumWiedzy #Informacja #YouTube

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

23 komentarze do “JAK SPRAWDZIĆ MASĘ NA SILNIKU I KAROSERII SAMOCHODU | ForumWiedzy”

  1. Miło popatrzeć jak ktoś opowiada o czymś o czym nie ma pojęcia…
    Po chłopsku.
    Jeśli przewod masowy będzie wisiał na jednym włosku, to to to "multimetropodobne coś" pokaże że jest przejście..
    A np 400A prądu na rozruch pokaże prawde…

  2. W końcu pojęcie "masy" przestało być dla mnie enigmatyczne. Dzięki. Mój leciwy fordzik mk1 cierpi z powodu braku masy na lampie. Wiem jak sprawdzić bez konieczności jazdy do mechanika.

  3. Niestety kolejny przykład braku podstawowej wiedzy. Takie sprawdzenie nic nie daje. Pokazuje tylko tyle że masz połączenie najwyżej jakosci tych dwóch kabelków od miernika. Więc powodzenia przy rozruchu jak będzie musiał przez taką masę popłynąć prąd ok 200A. Gratulacje dla autora filmu.

  4. Witam. Czym zabezpieczyć połączenie przewodu ujemnego z karoserią po jego wcześniejszym oczyszczeniu. Całość była bardzo pordzewiała. Oczyściłem końcówkę oczkową przewodu, oczyściłem miejsce połączenia z karoserią. Dałem nową śrubę z nakrętka. Czy wazelina techniczna zabezpieczy takie połączenie przed korozją, czy coś innego zastosować ?

  5. To może ja pomogę. Prąd płynie z minusa do plusa, elektrony z metalu. Wiec minus jest podłączony do metalu żeby mieć skąd te elektrony ściągać. Dlatego minus podłączony do karoserii. Proste? Ja wiem ze w podstawówce uczą odwrotnie.

  6. Takie sprawdzenie nic nie da jeśli mamy problemy z ładowaniem. Trzeba zmierzyć spadek napięca na masie między alternatorem a karoserią przy możliwie największym poborze prądu.

  7. Hej. Ciekawy film ale niestety test na ciagnlosc jaki pokazales multimetrem nie jest wiarygodny. Mozesz miec np. Czesciowo uszkodzony lub skorodowany przewod minusowy od akumulatora. Miernik pokaze ci 100 procent ciaglosci I zero problemow…jednak jak przekrecisz kluczyk to rozrusznik nawet nie zareaguje….cisza. Jak myslisz…czemu?:)

  8. Sprawdzanie "masowania" poprzez test diody jest słabe – niemiarodajne.
    Ja bym to zrobił przy dużym obciążeniu akumulatora.
    Zdejmuję końcówki kabli zapłonowych ze świec – żeby silnik nie zapalił – ustawiam multimetr na DCV (napięcie stałe) 2V i przykładam sondy między słupek ujemny akumulatora a silnik.
    I kręcę.
    Jeśli spadku jest więcej niż 0,5V, to połączenie masowania (silnika) jest do poprawy.
    Czasem masa na silnik brana jest z karoserii a czasem bezpośrednio z klemy ujemnej.
    Trzeba też zwrócić na to uwagę.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *