Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Jak zmierzyć spadek napięcia na przewodzie masowym od alternatora do akumulatora pod obciążeniem?

Jak zmierzyć spadek napięcia na przewodzie masowym od alternatora do akumulatora pod obciążeniem?

Jak zmierzyć spadek napięcia na przewodzie masowym od alternatora do akumulatora pod obciążeniem?



Spadek napięcia na przewodzie masowym od akumulatora do alternatora (przez blok silnika) przy dużym obciążeniu elektrycznym powinien mieścić się w zakresie 0V – 0.2V, najlepiej dużo poniżej 0.1V. Wartości powyżej 0.1V mogą oznaczać, że mamy problem z klemą -, złączem przy karoserii, przy silniku lub gdzieś przewód masowy uległ uszkodzeniu, przerwaniu.
Na wstępie warto przyjrzeć się klemie, ew. ją wymienić, jeśli nadmiernie się grzeje, dalej zweryfikować złącza i na końcu ew. wymienić cały przewód masowy od akumulatora do najbliższego złącza z karoserią lub silnikiem. Zazwyczaj przekrój przewod masowego to 16-35mm2, CU.
Nie stosować mniejszego przekroju niż oryginalny przewód, ale można i zalecanym jest stosować większy przekrój, przez co rezystancja przewodu będzie mniejsza przy większym obciążeniu elektrycznym.

👊 SUBSKRYBUJ YOUTUBE FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN
👉 WWW ► https://www.forumwiedzy.pl

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

#Pomiar #Masa #Elektryka #Akumulator #Alternator #Napięcie #ForumWiedzy #Klema #Poradnik #Motoryzacja #Auto #Samochód #Naprawa #Mechanika #Elektryka

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

21 komentarzy do “Jak zmierzyć spadek napięcia na przewodzie masowym od alternatora do akumulatora pod obciążeniem?”

  1. Kuwa rozbawiłeś mnie ! Klima wiadomo strasznie zwieksza pobór prądu. 😉 Wyjaśniam, tym testem udowodniłeś NIC!. Wystarczy włączyć światła. Znając ich moc i prąd płynący z akuma, mierząc spadek, poznajemy rezystancje styku. To nie jest magia ! Zaznaczam NIE ODPALAMY SILNIKA ! To jest jak pomiar na ćwiczeniach. Ponownie "zamulasz" wyjaśnienia i pomiary.

  2. Mam pytanie może Pan będzie wiedział, mam corsę b 1.0, gdy silnik się zagrzeje to podczas przyspieszania wciskaniu gazu to silnik się jakby tłamsi natomiast na zimnym jest ok. Od razu dodam że czujniki wału jest wymieniony na nowy

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

AllEscort Zadzwoń!