Przejdź do treści
Strona główna » Blog » Jakie objawy daje uszkodzony termostat ? Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie ? Poradnik

Jakie objawy daje uszkodzony termostat ? Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie ? Poradnik

Jakie objawy daje uszkodzony termostat ? Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie ? Poradnik

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!



Uszkodzony termostat może zbyt szybko się otwierać, czyli włącza duży obieg płynu chodzenia przez chłodnicę za szybko, co powoduje, że silnik podczas jazdy nie osiąga pełnej temperatury roboczej, zgodnej z instrukcją pojazdu, zwykle jest to 90°C.
Przez tak działający termostat, silnik spala większą ilość paliwa, a my w trakcie zimy możemy mieć w kabinie mniej wydajne ogrzewanie.
Jeżeli będziesz miał w swoim samochodzie podobny przypadek, to polecam skonsultować się ze swoim mechanikiem lub samodzielnie wymienić na nowy, najlepiej oryginalny z serwisu producenta samochodu. Zamienniki czasem mają wadę produkcyjną lub mają niską jakość wykonania, co powoduje, że nie pracują precyzyjnie, podobnie jak na filmie.

Ważne byście wiedzieli, jak być powinno i jakie skutki niesie za sobą jeżdżenie z uszkodzonym termostatem.

Termostat może też być zepsuty w ten sposób, że jest cały czas otwarty, czyli duży obieg płynu chłodzącego jest cały czas włączony, czyli płyn non stop płynie przez chłodnicę, co powoduje, że musimy przejechać znacznie dłuższy odcinek (kilkukrotnie dłuższy), by silnik się nagrzał, a my w kabinie przez ten czas mamy zimno. Dlatego tak ważne jest mieć sprawny termostat, by szybko uzyskać ciepło z nawiewów wentylacji oraz by silnik szybko się zagrzał i pracował w optymalnej temperaturze roboczej.

Wskaźnik temperatury może też wskazywać za niską temperaturę, gdy uszkodzony jest czujnik temperatury płynu chłodzącego, jednak w większości to jest po prostu wina termostatu.

Czy miałeś taki przypadek w swoim samochodzie z termostatem? Opisz swoją historię, co może pomóc też innym.

Samochód, który jest przedstawiony na filmie to: Opel Astra G II 1.6 16V x16xel 1998 r.

Tu zobacz film, jak wymienić termostat w Opel Astra G II 1.6 16V x16xel: https://youtu.be/7yBt2FaUd_o

SUBSKRYBUJ FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/2XSLq36 oraz kliknij 🔔
👀 OGLĄDAJ INSTAGRAM FORUMWIEDZY ► https://bit.ly/3aqY3oC
🔴 PINTEREST ► https://bit.ly/2KlMHrk
🔵 FACEBOOK ► https://bit.ly/2RQXiOX
⭐️ TWITTER ► https://bit.ly/2wUQ8SN

💡 Pytania, uwagi, wątpliwości, propozycje pisze w komentarzu pod filmem. 😀
❗️ Subskrybuj kanał „ForumWiedzy”, by nie przegapić nowych filmów 👀
🎥 Udostępnij ten film swoim znajomym w mediach społecznościowych 👨‍👩‍👦‍👦

👊 Pozdrawiam

#Termostat #Auto #Silnik #samochody #motoryzacja #mechanikasamochodowa #mechanika #usterka #temperatura #celsjusz

Uszkodzony termostat
objawy uszkodzenia termostatu
zepsuty termostat
temperatura robocza silnika

#Thermostat #Auto #engine #car #motorization #car mechanics #mechanics #mechanics #mechanics #mechanics #temperature #celsius

Defective thermostat
symptoms of thermostat failure
broken thermostat
engine operating temperature

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

Mechanika – Diagnostyka – Elektryka Samochodowa – Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

Mobilny Mechanik Warszawa
+48 570 933 114

Mobilny Elektryk
+48 512 149 689

Nasza firma oferuje opcje Mechanika z Dojazdem w Warszawie!

20 komentarzy do “Jakie objawy daje uszkodzony termostat ? Jak rozpoznać usterkę termostatu w samochodzie ? Poradnik”

  1. witam u mnie nie poakzuje wcale temperatury lub tak jak na twoim filmiku 60-80 % zgasze silnik i odpale ponownie i pokazuje do 90% — to na 100 % termostat tak ??? no i jak sie odpali silnik ze pokazuje max 70-80% to słabiej grzeje ogrzewanie

  2. A powiedz jakiej firmy kupiłeś termostat, bo ja jiz trzeci raz wymieniam i, nagrzewa mi do 90,po czym widać że termostat się otwiera bo spada ba 80,noze 84 i tak strzałka ani dygnie, astra 1.6 8v

  3. This is bull****. Not always the termostat the original problem. You forget theres more type of termostat. I mean for example. 82c-89c and what you want is 92c-107c.
    So maybe not the termostat damaged only you bought wrong.🤷🏻‍♂️
    In my X18XE1 also got 82c termostat but funfact the car not use more fuel.
    Better for check with OP-COM or tech2 this problem than you make a wrong video for anybody for buy again parts.🤷🏻‍♂️

  4. W Oplach częsta usterka. W Corsach np. nie ma normalnie zegara termostatu (choć jest możliwość wyświetlenia po kombinacji) i niedogrzany silnik (plus uszkodzenie uszczelki rozrządu) zbiera tzw. "majonez" pod korkiem.

  5. My astra g 1.4 16v 2006 is at about 85 *C when warmed up I asked my mehanic and he sed for opel 80*C is normal temperatur but i saw that its needing alot more time to worm up to that temp…..

  6. hello i have astra g black motor z16xep on flat road in calm use the temperature is between 80.90. in winter the ramp drops down to zero, the heater heats well, what is the problem, the thermostat is faulty. isn't it

  7. Hej. Mam Astre G 2007 rok 1.4 90 KM 16 V. Silnik ma utrzymywać cały czas 90 stopni? Mam problem z zagrzewaniem się auta w zimę, po prostu późno na gazie się włącza. A po odpaleniu pochodzi pare minut, to sie na gazie od razu przełącza

  8. Witam kolego co ty tak z tymi termostatami cos nianic z nim stosuj tylko orginał i z głowy na 10lat ja usiebie wumieniłem orginal koszt 370zł i z głowy mam juz ałto przejechało juz 12000km i jest ok więc proponuje wymieniac tylko orginał zadny zamieników?????????????ale szacunek dla ciebie za wytrwałosc

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.