Loading…

Świece Żarowe i Zapłonowe Wymiana

Wymiana Świece Żarowe i Zapłonowe
Mechanik Kontakt
Założyłem LEDy do 560SEC. Czy zabiorą mi dowód?

Założyłem LEDy do 560SEC. Czy zabiorą mi dowód?



Ile jeszcze mamy czekać na legalizację rozwiązania, które znacząco zwiększy bezpieczeństwo jazdy w nocy?
PS: po filmie zamiast ledów wróciły H4 oczywiście

Dla zainteresowanych:
X-tremeUltinon H7
https://allegro.pl/oferta/philips-h7-x-tremeultinon-led-5800k-250-swiatla-7698895185

X-tremeUltinon H4
https://allegro.pl/oferta/philips-h4-x-tremeultinon-led-5800k-250-swiatla-7698896523

Subskrybuj kanał Zachar OFF: http://www.youtube.com/user/ZacharOFFpl?sub_confirmation=1

Zobacz co testuję teraz:
https://www.facebook.com/zacharoffpl
https://instagram.com/zachar_off

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

31 thoughts on “Założyłem LEDy do 560SEC. Czy zabiorą mi dowód?

  1. Ile jeszcze mamy czekać na legalizację rozwiązania, które znacząco zwiększy bezpieczeństwo jazdy w nocy?

    Dla zainteresowanych:
    X-tremeUltinon H7
    https://allegro.pl/oferta/philips-h7-x-tremeultinon-led-5800k-250-swiatla-7698895185

    X-tremeUltinon H4
    https://allegro.pl/oferta/philips-h4-x-tremeultinon-led-5800k-250-swiatla-7698896523

    Subskrybuj kanał Zachar OFF: http://www.youtube.com/user/ZacharOFFpl?sub_confirmation=1

    Zobacz co testuję teraz:
    https://www.facebook.com/zacharoffpl
    https://instagram.com/zachar_off

  2. To już wszystkim wiadomo, że żyjemy w chorym kraju. Jedziemy z np. z niemiec na ledach a na granicy musimy zmieniać żarówki na na zwykłe halogeny, kolejna paranoja w tym kraju.

  3. Obecnie ogłoszono dziś 2 lata po tym materiale, że znacząco w czasie Covid – 19 spadła ilość wypadków i wzrosło bezpieczeństwo. W tej zakłamanej narracji jak nic przychodzi na myśl analogia do czasów, w których nie było można kupić papieru toaletowego, ale wielkość produkcji kombajnów rosła z roku na rok.
    Jako miłośnik motoryzacji widzę, nie pierwszy taki problem. Muszę przyznać jednak, że na polityków głosują ludzie i tak samo teraz, jak przed dojściem do władzy Hitlera mają zawsze wybór.

  4. Ledy to musi być jednak słaby biznes. Gdyby tak nie było, już dawno lobby by przepchnęło, przekonało ustawodawców w różnych krajach (czytaj dało w łapę, bo na tym lobbying polega – legalna korupcja).

  5. Nie do końca się z tobą zgadzam że świeci lepiej, rozłożenie światła z H4 jest równomierne i wynika to z budowy żarówki(widać nawet na filmie plamy przy świeceniu LED), mianowicie żarówka świeci dookoła swojej bańki i pod takie źródło światła projektowana była lampa w SEC'u. Najbliżej do żarówki halogenowej jest niestety chiński Xenon który podobnie jak żarówka tradycyjna świeci dookoła swojej bańki. Niestety precyzja wykonania xenonów z chin jest słaba a moc duża co niesie za sobą auta które oślepiają. Zestawy LED super pomysł ale do soczewek ewentualnie choć też widać jasne i ciemne plamy przed samochodem. Do lamp które optykę mają w szybie raczej lipa. Sam kiedyś kombinowałem z tematem w Mercedesie W202 z żarówkami H7 i xenony o barwie 4300 i poprawionej geometri żarnika żeby jak najbardziej pokrywał się punkt żarnika z H7 z punktem wyładowania w palniku przechodziły przegląd i diagnosta raz się tylko pytał co to za mocne żarówki:) Jak wyprodukują LED z soczewką która rozproszy światło 360 stopni sam kupuje w ciemno.

  6. Lampy (czy też żarówki) to jedno ale co można zauważyć między np PL a DE czy ITA-nie wiem jak to się ma do reszty Europy -otóż np w Niemczech (jeździłem przez kilka lat po kraju) w odróżnieniu od Polski, jest całkiem inna nawierzchnia tzn sporo jaśniejsza niż u nas dzięki czemu oświetlenie rozprasza się po drodze i mamy o wiele lepszy widok, nawet podczas deszczu. U nas kiedy popada, czasami ledwo co widać bo nawierzchnia robi się czarna "pochłaniając" światło. Nigdy nie jeździłem na LEDach ale w DE dość dobrze było wszystko widać na zwykłych halogenach, gdzie w PL często musiałem używać dodatkowo przeciwmgielnych (w tym samym aucie). Nie wiem skąd biorą się te różnice w nawierzchniach (czy to cena?) Ale ja nigdy nie widziałem w DE takich czarnych dróg-możliwe że gdzieś są.

  7. Philips zrobił robotę, ale boje się że jeśli takie LED'y staną się nagle "legalne" to obawiam się, że rynek zaleją chińskie g*wna, które Janusze będą kupować hurtowo i będą zakładać do starych trupów. Efekt będzie taki, że zamiast poprawić widoczność w nocy to będą wszystkich dookoła oślepiać chińskimi zamiennikami… 🙁

  8. Witam,
    Zachar, nie poruszyłeś jeszcze jednej kwestii, po włożeniu palnika lub ledy w zwykły klosz bardzo szybko dojdzie do uszkodzenia odbłyśnika ponieważ te źródła światła wytwarzają UV i wypalą odbłyśnik.
    Druga kwestia, nowoczesne lampy mają inną linie odcięcia tgz. Światłocienia….
    Oslepia się ludzi jadących z naprzeciwka, nawet na twoim nagraniu patrząc na mur zaraz przy aucie widać jak źle świecą te światła…
    Pozdrawiam,
    Matias1

  9. Witam serdecznie miałem takie żarówki założone u siebie w samochodzie i Największy problem był kiedy musiałem świecić w zimie mowa psy o ledach dlatego że normalna żarówka Kiedy świeci wydaje ciepło i żarówki która daje ciepło dokładnie z lampy spływał i śnieg A kiedy Miała założone ledy to ten śnieg Nie spływał dlatego że letnie wydają ciepła I co chwilę musiałem wstawać i ściągać z lamp śnieg Bo nic nie widziałem na drodze do tego jeszcze lampy się zaklejały także jest to bardzo dobre rozwiązanie jeżeli chodzi o lato ale jeżeli chodzi o zimę to już nie i tego tutaj zabrakło w tym filmie wytłumaczenia na czym polega różnica między jedną żarówką a ledami Pozdrawiam

  10. Dla mnie nie do pojęcia jest stan prawny w Polsce dopuszczający handel takimi LED jednocześnie uniemożliwiający ich praktyczne zastosowanie. Proponuję dokładnie przeczytać co szanowna firma Phillips ma napisane w materiałach informacyjnych nt tych żarówek które są tu reklamowane. Otóż oni sami w nich przyznają że za ten wyrób można mieć zabrany dowód rejestracyjny :))) Paranoja pod tytułem "Kowalski daj nam zarobić nam na tym kawałku tortu a potem martw się sam co z tym fantem zrobić podczas kontroli" hahaha

  11. Jak konwersy laser do infiniti fx45, geometria światła absolutnie nie osiągalna dla xeononów nie dość, że lepiej oświetlają drogę to mniej przeszkadzają nadjeżdżającym userom dróg ale nie ma opcji, nie przejdzie badania – brak homologacji UE. (W Usa/ Azji jest) .
    Swoją drogą absolutnie piękny merol, nie wpuściłbym Cie do niego w butach XD.

  12. Jestem za tym nowym rozwiązaniem widać , że technika poszła dalekko , a wy wciąż jesteście w tyle i to jak. Im więcej ludzi będzie za tym mam nadzieję, że poprawki wprowadzą. Tak jak z światłami dziennymi.

  13. Jak zwykle, stara mentalnosc sie nie chce zmieniac. Przyklad tu o nowoczesnych rozwiazaniach technologicznych, ktore by mogly spokojnie polepszyc bezpieczenstwo na drogach. Czemu tego jeszcze nie wprowadzili a no dlatego ze nalezy sprzedawac jeszcze duza ilosc starych zarowek.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!