Loading…

Świece Żarowe i Zapłonowe Wymiana

Wymiana Świece Żarowe i Zapłonowe
Mechanik Kontakt
Silnik 1.6 Valvematic - recenzja [PL/ENG] 🚘🔥

Silnik 1.6 Valvematic – recenzja [PL/ENG] 🚘🔥



Witamy w materiale na temat silnika 1.6 Valvematic 🚘. Zachęcamy do subskrybowania kanału, oceny filmu oraz zostawienia komentarza 👍📮.

Znajdziecie nas na:
📌Facebooku➡ https://www.facebook.com/Eagle-World-372224966584857/

📌Instagramie➡ https://www.instagram.com/eagleworld….

📌Snapchacie➡ eagle.world

Jeśli macie jakieś pytania, to dajcie znać w komentarzach, napiszcie do nas na Facebooku lub na e-mail (eagleworld.inc@gmail.com) 🖐.

Chętnych zapraszamy do współpracy 💪.

Muzyka użyta w tle:
➤Autor: Robin Hustin x TobiMorrow
Tytuł: Light It Up (feat Jex) (NCS Release)

Link do utowru: https://www.youtube.com/watch?v=bdE_SyHad90

➤Autor: Daniel Robinson
Tytuł: Higher n’ Higher (Instrumental Version)

Link do utworu: https://www.youtube.com/watch?v=u6niyW97ldg

➤Autor: Jo Cohen& Sex Whales
Tytuł: We Are (NCS Release)

Link do muzyki: https://www.youtube.com/watch?v=C6IaUMAg3Dc

Importowane z Youtube Ponownie zamontuj świece zapłonowe / świece żarowe.
Prawidłowe funkcjonowanie silnika zależy od stosowania świec zapłonowych. Mieszanka powietrzno-paliwowa zostaje sprężona, a między dwiema świecami zapłonowymi przeskakuje iskra, która zapala tę kombinację w komorze spalania i uwalnia energię (20-30%, która jest wykorzystywana do napędu samochodu). Możliwe, że silnik w ogóle się nie uruchomi, jeśli świece zapłonowe są zużyte. Trudny rozruch silnika w niskich temperaturach jest częstą oznaką wadliwej świecy zapłonowej lub sterownika.

Porady -Przewody świec zapłonowych należy wymieniać w tym samym czasie, co świece zapłonowe.

Określony model silnika musi mieć własny zestaw świec.

Lepiej jest wymienić cały zestaw świec niż wymieniać pojedyncze świece.

różnorodne oferty

Odkręcanie szyn prądowych świec żarowych

Wyjmij świece zapłonowe silnika, odkręcając je.

Wymiana świec zapłonowych głowicy cylindrów

Na szynoprzewodach wisiały świece

Aby sprawdzić, czy silnik się uruchomi, wykonaj ten prosty test.

Czym dokładnie są świece zapłonowe?

Znane jako świece zapłonowe są stosowane w silnikach benzynowych. „Świece zapłonowe” Aby uzyskać odpowiednią kombinację paliwowo-powietrzną w cylindrach silnika, muszą one wytworzyć niezbędną do tego iskrę. Wysokie napięcie z cewki zapłonowej jest przekazywane do odpowiednich świec zapłonowych za pośrednictwem aparatu zapłonowego, który z kolei generuje iskrę. Jako część eksploatacyjna świece zapłonowe tracą z czasem energię iskry z powodu spalania elektrod i korozji. Może to skutkować niestabilną pracą, problemami z rozruchem, a nawet uszkodzeniem cewki zapłonowej.

Jak wygląda wymiana świecy zapłonowej?

Aby wymienić świece zapłonowe, najpierw wyjmij przewody zapłonowe ze świec, a następnie użyj specjalnego klucza do świec zapłonowych, aby wyjąć świece z głowicy silnika. Podczas wykonywania tej procedury nie pozwól, aby brud zgromadzony wokół nasadki świecy zapłonowej dostał się do cylindra przez otwór świecy zapłonowej. Użyj szczelinomierza, aby zmierzyć odległość między elektrodami na fabrycznie nowych świecach zapłonowych. Aby uniknąć nierównomiernego włożenia świecy zapłonowej i uszkodzenia gwintu, należy zwrócić uwagę na prawidłowe osadzenie nowych świec zapłonowych w otworze gwintowanym w głowicy.

O czym powinniśmy pamiętać?

Przewody zapłonowe, kopułka zapłonu i palec mechanizmu zapłonowego powinny być sprawdzone przed wymianą świec zapłonowych. Po dokręceniu świec zapłonowych odpowiednim momentem i podłączeniu przewodów należy uruchomić silnik i sprawdzić, czy układ zapłonowy działa prawidłowo. W niektórych pojazdach może być wymagany komputer diagnostyczny silnika w celu wyczyszczenia pamięci sterownika silnika. kod błędu związany z problemami z zapłonem. Często zdarza się, że świece są wymieniane w zestawach, ponieważ ich żywotność jest bardzo podobna. Świece często wymagają wymiany po 40 000 km użytkowania.

17 thoughts on “Silnik 1.6 Valvematic – recenzja [PL/ENG] 🚘🔥

  1. Mam aurisa z tym silnikiem rocznik 2018 kupiłem nowego typowo aby założyć gaz na razie przebieg 50 tys i jeździ napewno lepszy niż mikro silniki w dzisiejszych czasach

  2. U mnie już 350 tys bez awaryjnej jazdy w avensis t27 tylko troszkę wyższa pojemność 1.8 (wymiana pompy wody przy przebiegu 220 tys) pancerna jednostka oby tak dalej bo nie zamierzam zmieniać auta

  3. Miałem w Avce, bezproblemowy, ekonomiczny i cichy. W aucie segmentu D nieco brakowało momentu z dołu, szczególnie przy obciążeniu i górzystym terenie. Jechałem 1.8 kolegi i różnica praktycznie niezauważalna. Fajna charakterystyka dla osób lubiących starą, japońską szkołę. Zmienny wznios zaworowy powyżej 5k RPM robił robotę (bonus) i pozwalał zaskoczyć teoretycznie mocniejsze auta. Jakakolwiek dynamika od 3 – 4k RPM. Miło wspominam, pomimo tego, że dzisiaj już jeżdżę z turbiną.

  4. Niestety moja E15 zawiodła i to bardzo.. silnik 1.6 124 km z 2007 roku. Autem zrobiłem bez awarii w ciągu 2 lat ok 40 tys kilometrów.. olej zawsze wymieniałem co 10 tyś- olej 5w30 toyota szybkobieżny taki jak zaleca producent.. ogólnie auto słabo wyciszone powyżej 130 km jest w środku dość głośno.. na autostradzie przy silniejszym wietrze potrafi znosić auto na boki..choć opony zakupiłem nowe a zawieszenie w super stanie jednak podmuchy boczne znosiły auto w obie strony. Przy przebiegu 175 tyś auto zaczęło robić się słabsze ..po podłączeniu do komputera wyszło wypadanie zapłonu na 2 cylindrach.. świece i cewki wporzadku auto było coraz słabsze na wolnych obrotach gasło.. ciśnienie na cylindrach po ok 4.5 bara .. po demontażu okazało się że łańcuch rozrządu rozciągnięty w czasie jazdy zero halasu czy jakiegoś grzechotania.. zagłębiając się dalej na dwóch walkach rozrządu krzywki powycierane naprawa już nieopłacalna .. zakupiłem drugi silnik używany z ciśnieniem 12 bar na każdym cylindrze.. Więc albo miałem pecha albo poprzedni właściciel nie zmieniał oleju na czas..

  5. To kawał dobrego auta, niestety, z niezrozumialych dla mnie powodów jest znacznie gorzej wykonany i wyciszony niz wersje hybrydowe, jezdzilem wszystkimi dostępnymi wariantami nowej corolli, sedan 1.6 jest fatalnie wyciszony (tam po prostu wyciszenia brak), ryk jaki dobywa sie z jednostki napedowej po przekroczeniu 3,5 tys obrotów jest makabryczny i uwierzcie mi nie ma żadnego porównania do pracy jednostki 1.8 z hybryd to zupełnie inna bajka , przy jednostce 1.6 hybrydowa 1.8 to cichusieńka pszczółka

    Nie pomaga mata pod klape silnika wiec szkoda pieniedzy jesli ktos o tym myslał. Boczki drzwi twarda skorupa, w dzisiejszyh czasach to juz troche nie przystoi aby w klasie kompakt az tak oszczedzac to juz nie są lata 2000-2005 …. , co dziwne wersje hybrydowe mają miękkie boczki. Toyota tłumaczyla to tym ze sedan 1.6 adresowany jest glownie na rynki wschodnie stąd bardziej spartanskie wykonanie. Szkoda, bo to kawał porządnego samochodu, bardzo ładna sylwetka szczególnie w pakiecie stylistycznym z 17 calowymi felgami i przyciemnianymi szybami, niestety po 1.5 roku uzytkowania tego auta w trasach powiem tak – drugi raz bym tej wersji nie kupił i mówiąc szczerze raczej napewno zamienię ją wkrótce na wersje hybrydową . Jesli myslicie o komforcie zawieszenia (w sedanie jest wyraznie twardsze zawieszenie niz w hatchu i kombi), o wiekszym wyciszeniu i bardziej przyjaznym dla ucha brzmieniu silnika wybierzcie hybryde, nie ma porównania w długich trasach, zreszta w mieście też. Szkoda ze Toyota zignorowala troche rynek europejski w tym modelu bo zwolennikow wolnossacych bezawaryjnych jednostek benzynowych jest w naszym kraju nadal calkiem sporo.

  6. Co mogę powiedzieć. 1.6 gaz corolla 2009. Przebieg 310 tys gaz od 230 tys. Zero problemów. Olej i filtry wymieniane co 10tys. Auto zaczyna żyć od 4 biegu i 60km na godzinie. 6 biegowa skrzynia super sie sprawdza na trasie. Spalanie gazu w miescie 10l i trasa 7.5. To są spalanie jeżdżąc lekka nogą. Co jako uzytkownik moge polecic to zakonserwowac spod i karoserie wozu bo naprawde warto. Radze zwrócić uwage na kielichy i korki od progów aby ruda sie tam nie pojawila. Wneki przed tylnymi kolami tez sa mocno narażone. Reszta to finezja. Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Toyot 🙂

  7. He he a to niespodzianka mój filmik na końcu, super. Dotychczas przejechałem 25 tys i spalanie długodystansowe to 6.8, przy 120 6.5, przy 140 7.5-8. Po roku użytkowania jestem bardzo zadowolony. Niestety silnik ten nie jest już oferowany.

  8. Jeździłem Corollą E15 z 1ZRFE – czyli 1.6 dual VVTi. Polecam ten silnik. Prawie w ogóle nie brał oleju, na około 10k dolewka około 100ml do poz max. Sprzedałem przy przebiegu 230k. Pilnować trzeba napinacza łańcucha rozrządu, może być tak że przy chłodniejszych dniach, po przejechaniu kilku kilometrów, w okolicach obrotów około 2000 – 2200 zaczyna grzechotać, po czym za chwilę przestaje i przy dalszej jeździe już jest cicho. WYMIENIĆ w takim przypadku napinacz na NOWY. Nie dać się nabrać na gadanie w stylu: "panie, nie widać zużycia, wyczyściliśmy i jest ok … " – to pomaga tylko na chwile i jest ryzyko że łańcuch szybciej się rozciągnie. Poza tym pomimo przebiegu silnik trzyma moc. Oczywiście to nie jest silnik dla osób szukających niewiadomo czego. Aktualnie mam avensisa z silnikiem 1.8 Valvematic, narazie jest ok i jest bardzo cichy.

  9. Sory ale troche nie na miejscu jest robienie recenzji aut w ktorych nawet nie siedziales wiec raczej za duzo do powiedzenia nie masz. Duzy plus za checi ale raczej kanal sie nie rozwinie badzmy realistami.

Dodaj komentarz

Zadzwoń!